• skrollan2

Bebis född i v33,

Jag födde en frisk liten docka 2 dec 2007,hon föddes i v33.
    idag är hon snart 3 månader gammal.Hon mår hur bra som helst,har gjort de hela tiden Hon ler o jollrar för fullt,underbart.Hon gillar dock inte ligga på mage,helst vill bli buren.
    När ska d eorka hålla huvudet själva?
    Nån mer som vill diskutera lite utveckling oså,jag tycker d eär spännande o höra från andra som är födda i samma vecka hur d egår/gått.

ha en trevlig torsdga!

Kram kram

• Svar på tråden Bebis född i v33,
  • tjejkocken

Min son är ochså född den 2/12 07 o han håller huvudet uppe,ler o pratar med oss..han försäker skratta men går inte riktigt än=)

Har en dotter som är 9 veckor för tidig o det tog et tag.Men när hon va 3 1/2 månad så kom hennes första leende=)Så utvecklningen på min dotter var lite sen men sen så kom allt på en gång=)

• skrollan2

va mysigt..hur mkt tidigare föddes han?hur mkt väger han nu?

• tjejkocken

Han föddes 5 veckor för tidigt men det är inte så mycket=)Nu väger han 5345 o är 57 lång=)

Gick in o kolla på din son o jag måste säga..GUD VA SÖT=)Vad vägde han när han föddes o vad väger han nu?

Du o din dotter är lika varann ochså=)Hon verkar var en riktigt glad skit=)

• skrollan2

Det är en tjej vill jag tillägga Hon vägde 2080 då o igår vägde hon 3710.
    Min dotter vrar vilja att d ehände rngt hela tiden...vad ska man göra med de små?

• tjejkocken

Ja,förlåt det va inte meningen!ja..är hon svartsjuk alltså?Eller har jag missförstått?

Men då har hon gått upp en hel del=)Ja...såg att du hade ett likadant gym som oss=)

• J essica

Min son är född i slutet av vecka 34. Han var runt 3,5 månad innan han orkade lyfta huvudet när han låg på magen. Tills han orkade hålla upp huvudet när hansatt i famnen tog det runt 4 månader, helt stabil i huuvudet var han nog runt fem månader.

• 73Moon

Hej, min dotter e oxå född i v33. men nu e hon 6 månader. hon har kunnat hålla upp huvudet länge men inte gillat att ligga på mage. först nu börjar det vara ok kortare stunder.. tom så att det faktiskt kan vara så att hon jollrar..

Innan ju var hon en bärfis och ville inte ligga själv.. men det ändrade sig när hon enligt sin riktiga BF hade passerat 3 månader.
    Hon har oxå mått bra hela vägen men kräkts massor och en del magknip... magknipen blev bättre efter hon passerade sin riktiga BF. kräkningarna minder då vi började med gröt

då hon inte har gillat magen att ligga på har hon heller inte velat rulla runt.. men vi ser att det börjar närma sig nu.  viktmässigt och längd ser hon ut som viken 6 månader som helst. Utveckligs mässigt e hon sen.

• skrollan2

OK,min sessa pratar redan o ger svarsleende,igår låg hon på magen o lyfte huvet ordentligt har kort i galleriet.
    Hon kräks oxå en del o har haft magknip men de börjar faktiskt bli bätttre

• Fiviva

hej hej min son föddes också i v 33.
    han är nu 15 mån och väntar på att bli storebror.
    han vägde 2170 så han var ganska stor.
    han tog snabbt igen vikten och ligger tom över sin kurva.
    har aldrig varit sjuk förutom små förkylningar och en dag feber.
    han har elgat så där en två månader efter sina jämnåriga kompisar. dvs med att vänta huvudet, krypa, gå osv men det är inget som märks nu.
    nu är det fullt ös medvetslös

• nillzan

min son föddes i v.34+1 men har varit precis som alla andra bebisar kom i kapp med vikt och längd vid 3 månader,han satt själv vid 5,5 månader och gick vid 10 månader nu e han en jättebusig 20 månaders goding.

• helf

Min son föddes i v 33+2 den 1 december 2007.
    Idag ca 3,5 månad och dryga 5 kilo tung.
    Han gillar inte heller att ligga på magen men orkar lyfta huvet dom få stunder som han ligger så.

• skrollan2

Ok,vad mysigt
    Min sessa ligger mkt på mage nu  lyfter huvudet mkt.Hon vill gärna stå oxå o s epå allt.Hn e ju så lite än Lite över 4kg

• servetten

Min son föddes också i vecka 33. Han älskade att ligga på mage när han väl fick! (han blev opererad i magen 3 dagar gammal) Så han började träna på att lyfta huvudet tidigt. vid 3 månader kunde han hålla hur länge han ville. Då ville han börja träna på något nytt, att stå! Och det har han fått träna på nu sedan i julas, nu ställer man honom mot soffan så står han där så länge han vill, man måste få skona sina armar lite :) Vi är även ute på lite "promenader" på golvet, då håller han i mina fingrar och går runt en stund. Han är inte så mycket för att rulla, mest från mage till rygg. Att sitta går inget vidare. Ska på 6månaders kontroll till veckan då får man se hur mycket efter han ligger. Men är inte orolig, de brukar vara ikapp vid ett år.

• Mamma till bröderna bus

Min son är oxå född i v 33.. men nu är han redan 17 månader.. tiden har gått skitsnabbt.. han är en super duper kille som snackar hej vilt, härmar allt vi säger.. ja försöker iaf..:) han går, springer och klättrar som vilken ett åring som helst, men han var 15 mån innan han gick..

• skrollan2

Hej igen,,,
    Nu har min lilla blitt fökyld o jag är skitnojjg nu att de ska bli värre,hon hostar även emellan åt å r täppt i näsan.har höjt sängen o gett henne koksaltlösning,men är så orolig ändå eftérsom hon är prematur.
    Ska jag vara orolig?När ska jag sö´ka läkare?

• Mamma till bröderna bus
    skrollan2 skrev 2008-03-15 22:54:10 följande:
    Hej igen,,,Nu har min lilla blitt fökyld o jag är skitnojjg nu att de ska bli värre,hon hostar även emellan åt å r täppt i näsan.har höjt sängen o gett henne koksaltlösning,men är så orolig ändå eftérsom hon är prematur.Ska jag vara orolig?När ska jag sö´ka läkare?
    Om det "piper" i bröstkorgen vid andning, långvarig feber, svår hosta.. om du är orolig, ring vårdguiden..
  • hästhov78

hej mina killar är också födda i v 33+6. Kan inte fatta att tiden går så snabbt de är 4 månader nu och jag tycker det händer nåtgot nytt med dem dagligen!! Så roligt. Skrollan2 hoppas det blir bra med din lilla. man blir nojjig för minsta lilla..

Svar på tråden Bebis född i v33,