• skåne tjej

Vit soffa, någon?

Vi skall göra om vårt tvrum och kasta ut vår nuvarande soffa. Jag vill gärna ha en vit soffa, gärna denna:
    www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Provence/

Någon här som har vit soffa? har ni någon pläd på sittytorna för att skydda mot fläckar?
    Är det rent av korkat att köpa en vit soffa? det är ju så himla snyggt!

• Svar på tråden Vit soffa, någon?
  • Linusina

Vi har vit soffa, och har haft det de sista 4 åren, trots barn! Finns ingen färg som är så lätt att hålla ren som vit, är ju enda färgen som du kan klora

Kan helt klart rekomendera det, vi har ingen pläd över, däremot har vi flera klädslar att variera med, när en är smutsig, kommer en ny på.

Finns bilder inne på min blogg on du är nyfiken att kika.

www.nogg.se/annikaochmats

• ming

Vi har en vit soffa, och visst blir det klart fläckar i den, men det gör ingenting om man har avtagbar klädsel.

• ming

Fast lite jobbigt kanske det skulle vara med den soffklädseln i ts, eftersom det är kemtvätt på den, och inte maskintvätt. Bara en tanke.

• Schnooglewookiemush

Skulle aldrig köpa en vit soffa. Alla vita soffor jag sett har blivit... lite gräddfärgade, gula ungefär...
    Svårt att förklara, men de ser iaf allmänt sunkiga ut.

• ming
    AtroCious skrev 2008-02-20 15:01:18 följande:
    Skulle aldrig köpa en vit soffa. Alla vita soffor jag sett har blivit... lite gräddfärgade, gula ungefär...Svårt att förklara, men de ser iaf allmänt sunkiga ut.
    Det är därför man köper en kritvit soffa så att man kan bleka tyget tillbaka till kritvitt.
  • JagL8

Vi har en vit soffa som nu är 4,5 år gammal. Den ser ut som när den var ny. Älskar den!

• Schnooglewookiemush
    ming skrev 2008-02-20 15:03:56 följande:
    Det är därför man köper en kritvit soffa så att man kan bleka tyget tillbaka till kritvitt.
    Ja, men orka?
    Det är grymt snyggt med en vit soffa... Men jag vill inte behöva "ta hand om" min soffa.
  • skåne tjej

Jag tycker helt klart det är värt besväret.
    Vi har en svart tygsoffa med divan idag. den är 1/2 år gammal. Vi trodde att vi gjorde ett bra köp då inte fläckar syns så tåligt. Men den tämligen suger åt sig hundhår, damm osv. *suck*

AtroCious skrev 2008-02-20 15:06:10 följande:
    Ja, men orka? Det är grymt snyggt med en vit soffa... Men jag vill inte behöva "ta hand om" min soffa.
  • skåne tjej

Ni som har vita soffor, var har ni köpt dem?

• musli

Har vit soffa, Ektorp 3-sits från IKEA och jag ÄLSKAR den! Går att tvätta i maskin och kör den med klorin ibland, blir det nån värre fläck så slänger jag det i badkaret med klorin och vatten! Tvättar överdragen kanske en gång i halvåret. Har nån filt eller liknande till vardags när lillan och jag mys-äter i soffan (händer typ en gång i halvåret det också) och när maken är hemma för han är en riktig smuts-lort oftast iom att han är ute och jobbar mycket!

Svar på tråden Vit soffa, någon?