PetterL skrev 2008-02-20 16:29:34 följande:
Jag antar att ni har tänkt leja för arbetet? Vi fick en offert nyligen på ett aningen mindre (ca 5,5 kvm) badrum. Jag plockar delar ur den offerten (priser exkl. moms):
- Demontering av VVS-artiklar: 2.200 kr
- Gipsning av väggar med 13 mm fibergips (kakel kräver styvare vägg än våtrumstapet): 8.400 kr
- Montering av sättmedel och tätskikt: 10.250 kr
- Montagekostnad väggplattor: 15.600 kr
- Montagekostnad golvplattor: 3.900 kr
- Montagekostnad VVS: 4.400 kr
- Kostnad för kakel och klinker (240 kr/kvm): 8.000 kr
Summa 52.750 exkl. moms = 65.900 inkl. moms.
Detta inkluderar inte:
- Rivning av väggar
- Rivning av plastmatta på golv
- Deponi
- Förstärkning av golv om det behövs (klinker behöver böjstyvt underlag)
- Elarbeten
- Snickeriarbeten som t.ex. montering av dörrfoder
- Målning av tak
- Byte till typgodkänd golvbrunn (kan behövas om det sitter en gjutjärnsbrunn där nu)
Nu väljer vi en annan entreprenör som var ungefär 10 procent billigare, men jag hade inte den offerten tillgänglig just nu.
Lycka till!
Hej! vi byggde om vårt badrum nyss pga av vattenskada den var på ca 4kvm (ett pyttelitet badrum) hade vi byggt om badrummet med ett svenskt företag så hade allt kostat ca 37000kr med vattentätning (utan kakel & klinders inräknat då det kan skilja sig så mycket i pris) och då skulle vi få behålla våra skruttiga badrumsmöbler. men så tog vi kontakt med ett polskt byggföretag och de har nu byggt ut vårat badrum så nu är den 8kvm och allt har kostat 53000kr med nya fina möbler och kakel! (efter rotavdraget förstås) och det blev så görabra!!!!