Tips på bra förskola i Johanneberg
Hej,
undrar om någon i Göteborg har bra erfarenhet eller hört något positivt om någon förskola i Johanneberg? Är det någon förskola som ni INTE gillar och isf varför? Tusen tack!
Hej,
undrar om någon i Göteborg har bra erfarenhet eller hört något positivt om någon förskola i Johanneberg? Är det någon förskola som ni INTE gillar och isf varför? Tusen tack!
Vår dotter gick på ljusstöparegatans förskola. Var helt fantastisk. Underbar personal och jätte mysig gård. Saknar den. Dottern trivdes som bara den. Lycka till!
Hej hej....
Jag har också hört gott om förskolan. HAr en dotter som snart ska börja. Min fråga är hur lätt/svårt det är att komma in på just den förskolan?
Vår son går på ljusstöparegatan, vi är jättenöjda
Vi fick plats när vi sökte (januari i år), men vet inte hur kön ser ut nu...
Min son går på Glasmästaregatan 2. Vi var mycket nöjda med småbarnsavd, men har inte varit lika nöjda med storabarnsavd.
Har också hört mycket positivt om Rudedammsgatans förskola.
Min son går på Kullegatans förskola och trivs kanonbra! Personalen är toppen! Hur lätt det är att få plats där vet jag dock inte.
Millan 1977: Har ni fått plats till augusti i år då ni sökte i januari?
Tack för tipsen....alltid skönt att höra kommentarer från andra....Man vill ju vara nöjd med sin förskola.
Ringde Göteborgs kommun idag.
Det är 90 st barn före i kön till Ljusstöparegatans förskola...helt otroligt!
Vi får hoppas vi kommer in någonstans.....
Tack för alla tips
Hej,
Till er här som har haft och har barn som går på Ljusstöpargatans förskola. Vår son har fått plats där och vi var där och kollade in den "mysiga" gården för någon helg sedan. När vi sökte denna så lät det idylliskt med egen odling/växthus där barnen kunde plocka egenodlat som sen användes i egna köket/tillagning. Som stadsbarn med endast en balkong så lät detta så härligt.
Men så var vi där och tittade och ett mer eländigt trädgårdsland/odling får man nog leta efter.
Så förfallet....
Någon som vet om detta projekt är nerlagt?
Sen är det ju självklart så mycket annat som är viktigt..pedagoger etc.
Tacksam om någon kunde berätta hur veckorna ser ut vad som är bra på just denna förskola.
Omsättning på personal, hur mycket utevistelse (hört att dom sällan är ute på sin gård tyvärr)?!
Ja berätta gärna, att välja förskola känns så oroande????????
Tack på förhand.