• isacochrasmusmamma

Hjälp!!! Fick regelbundna sd åkte in och såg att jag öppnat mig, är i vecka 25!!!!

Vet inte om jag lagt det här i rätt forum eller tråd?

Igår fm på jobbet fick jag helt plötsligt regelbundna sd. Tog det lugnt, åkte hem och sov men på efm ringde jag in och de ville att jag skulle komma in på en kontroll. Sd avtog när jag låg ner men de så att livmodertappen var påverkad och att jag hade börjat öppna mig.

Efter mkt om och men släppte de hem mig med ordinerad sängläge hemma och vila!! Skulle åka in om det kom tillbaka.
    Det var precis så här som förlossningen startade förra gången och efter två dygn kom mina tvillingkillar, men dock då i vecka 29+6
    Nu är jag bara i vecka 25-6 idag.

Undrar om det är någon mer spm har fått regelbundna sd och börjat öppna sig fast den lille har stannat kvar ett bra tag till???? Eller någon med barn födda i vecka 26? Hur gick det?

Är jätteorolig och rädd hela tiden nu!!

Kramar Åsa

• Svar på tråden Hjälp!!! Fick regelbundna sd åkte in och såg att jag öppnat mig, är i vecka 25!!!!
  • Maria V

Nu har ju jag inte varit med om det här. Men med all den sjukvården som finns idag så kommer det att gå bra. Det finns ju nå man kan få för att stoppa upp sammandragningarna, gissar att du har fått sånt redan. Men du får ta det lungt å bara vila. Hoppas att allt kommer att gå bra. Lycka till med allt

• isacochrasmusmamma

Tack snälla!!!!!

• MsBeauty

Hej,

Hos mig lyckades de inte stoppa det men... Jag fick sd i v. 24+0 eller nåt sånt, fattade inte att det var sd hehe så stannade hemma rätt så länge.. När jag började bli lite orolig (24+1) så gick jag till akuten. Då hade jag öppnat mig 2 cm och fick åka akut till Lund. Fick dropp för att försöka stoppa det och hann få en korticonspruta... Men han kom ändå Så min son föddes v. 24+2. Det har gått jättebra, han är 1 ½ månad nu så han är ju fortfarande kvar på Neo, men det har i alla fall inte varit några problem tycker jag. Men hoppas din bebis stannar kvar i magen ändå!

• arkeologitjejen

Jag låg på förlossningen med SD/krystvärkar i två dygn innan man lyckades stoppa förloppet i vecka 26+0. Hade öppnat mig ca 2 cm när jag kom in och fick ligga inlagd sammanlagt från tisdag till fredag innan jag släpptes hem med sjukskrivning och ordination av Adalat som jag mådde jättedåligt av i början, men som verkligen hjälpte. Gick idag in i vecka 36+0 och bebisen mår bra. Har fortfarande sammandragningar när jag rör mig, men de har avtagit både i styrka och regelbundenhet. Så du ser! Det kan gå bra.

• Nellies matte

Fick min lilla flicka i v.26+5, allt har gått bra och nu är hon 4 månader (exakt idag). Hoppas din bebis stannar kvar lääänge i magen! Det är jobbigt att få för tidigt! även om allt går bra är det en sån otroligt stor påfrestelse men det vet du ju eftersom dina tvillingar kom tidigt :)

Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • isacochrasmusmamma

Tack alla!!!! Gu vad skönt att höra att det har gått bra för er alla, oavsett om bebisen kommit ut för tidigt eller om det gick att häva!! vad är Adalat för något?

kram

• isacochrasmusmamma

Hej maria v
    Jag låg hela tisdagen och onsdagen i sängen stilla. Igår var jag på kontroll på spacmödravården och då konstaterade de att det hade gått tillbaka!!! jag var inte öppen nånting nu samt att tappen såg bättre ut! Blev så glad att jag började gråta!!

Blev sjukskriven 3 veckor till för att vila här hemma.

Känner mig så glad och lättad nu, men tar det jättelugnt.

kram åsa

• jomi

Min lilla tös ville ut i v.29 men de stoppade det och jag gick 3 cm öppen tills v 37 såååååå VILA det hjälper!!!!!
    Kan tilläga att det blev en smidig förlossning

LYCKA TILL!!vila vila vila vila vila vila vila!

• isacochrasmusmamma

Åh gu vad bra jomi!!!
    Det var ju jättebra!!!

• Proletariatet

Jag fick sd i v.22+2 denna gång och då var tappen endast 1,5 cm lång, nu har jag legat inne i 7 veckor och tappen har varit utplånad de senaste veckorna, men likväl låter sig liten väntas på, och tacksamma är vi ju för det!
    (Förra grav. fick jag sd i v.23, men då gick det inte lika bra utan de lyckades bara stoppa det till v-24+1 då vår dotter föddes.)
    Lycka till!

• Maria V

Va hänrligt att det va bättre. Nu är det bara att hålla tummarna på att du får gå ett bra tag till. Så se till att vila en massa nu. Lycka till med allt.

• isacochrasmusmamma

Morotsstavar, vad skönt att de har gått att stoppa så länge i denna graviditet!!!
    Gick allt bra med er lilla prinsessa som kom så tidigt?

ha en mysig fredag!

• isacochrasmusmamma

Tack maria v!!

Ja nu hoppas jag att lillebror vill vara kvar mist en månade till i magen i alla fall.

Ha en mysig fredag!

Svar på tråden Hjälp!!! Fick regelbundna sd åkte in och såg att jag öppnat mig, är i vecka 25!!!!