Vecka 11 och inte känner sig så gravid? Någon mer?
Hej, jag är i v. 11+4 men tycker mina symtom har avtagit. Någon mer som känner så? Jag blir lite orolig och hoppas att allt är som det ska.
Tacksam för alla synpunkter!!
Hej, jag är i v. 11+4 men tycker mina symtom har avtagit. Någon mer som känner så? Jag blir lite orolig och hoppas att allt är som det ska.
Tacksam för alla synpunkter!!
Hej!
Jag känner likadant, jag är oxå i v.12. Jag kan tyvärr inte komma med något lugnande svar, för jag är oxå lite nojjig...
Men jag antar att symtomen går upp och ner under graviditeten, och försöker intala mig att det är ju onödigt att oroa sig i onödan liksom. Inte för att detta inlägget blev så lugnande kanske, men du är i alla fall inte ensam om att känna så...
Hallå tjejer, jag är 11.4 "gången" och var på ultraljud idag.!!!!
tyckte inte heller att jag hade några symptom längre; brösten gör inte lika ont, illamåendet nästan borta, mkt piggare osv...
MEN den finns därinne - sprattlade som bara den på ultraljudet som vi gjorde för ca 3 timmar sedan ! ! ! = )
Så ni kan lugna ner er!
kram
Helt normalt, man mår ju bättre runt v 12 eftersom moderskakan tar över alltmer.
Hej flickor ;)
Ja är i v 10+6 o va på inskrivning idag, frågade minbarnmorska hur de va för jag känner mig inte direkt så gravid jag heller. Mår bra, sover bra, hade en period ja sov lite sämre gick upp o kissa sjuhundraelva gånger, mådde illa på nätterna. men inget av de nu. Så man har ju suttit o vart lite orolig,så ja bara läre fråga. Hon sa att så är de för vissa. Frågade om de ömmade i brösten o det gör de ju till o från mer eller mindre. o de är ju ett bra tecken.
Hoppas att det lugnar lite iaf.
Vi får va glad att vi mår bra o slipper ligga till sängs o må illa :)
Känner mig inte alls gravid. Är i v 8. Men det är 3:e barnet i mgen så jag kanske blivit immun mot graviditetskänningar... Lite tråkigt dock. Åtminstone någon "craving" hade man väl kunnat få...
Dock är jag himla rund om magen redan! Lär ju inte dröja länge förrän kollegerna börjar tissla...
/Therese
känner mig fortfarande inte gravido jag är i v.28-29 o har rutinul imorron..
mår bara illa hela tiden o är sjukskriven för att ja tappat 11 kilo i vikt o mår illa så kopiöst..
kan trösta er med att de finns en liten i min mage o de gör de i era oxå,, tänkt inte på att vara orolig utan njut av graviditeten istället,, tids nog kommer kickarna o gogarna gör sig påminnda o då e inte de bra heller
18-19 ska de stå
Hcg hormonet sjunker ju drastiskt efter v 12 så det kan ju vara en orska till varför man mår "bättre" eller som ni säger, att man inte känner sig gravid.
Det är nog helt i sin ordning, horminbalansen stabilliserar sig och det är ju skönt. Man orkar ju inte vara hormonstint i all evighet!
såg att det finns nån som känner som jag...
igår v. 11+2 så kände jag för första gången att inte mina bröst gjorde svinont längre.. visst ömmar dom än men inte på samma intensiva sätt, jag kan faktiskt NUDDA mina bröstvårtor utan att göra en grimas :)
tror att det är helt normalt, men lite skrajsen blir man ju..
men det här illamåendet, när fan ska det sluta? :S
Hej hej allihopa!
Här har ni ytterligare en som vars symptom har mer eller mindre försvunnit. Har inte haft ngn direkt smärta i brösten, de känns tyngre/fylligare o lite ömma men thats all. Illamåendet har stundtals försvunnit helt och jag börjar känna mig som en människa igen, inte som en zombie.
Vet ej om det var att jag förväntade mig att symptomen skulle vara tydligare eller att jag helt enkelt har vant mig vid denna fasen som jag är i. Är nu i vecka 11, närmare bestämt 10+2. Har drivit mig själv till vansinne med min oror, samt min fru med för den delen så nu har vi bokat privat UL 10/3 för att se hur det verkligen ligger till där inne. HOPPAS HOPPAS HOPPAS?och tror att det finns en liten groda därinne =)
De få symptom jag hade försvann kring vecka 11. Och sedan dess har jag inte känt mig ngt gravid alls, kände mig inte särskilt gravid innan heller så Nog rätt vanligt!
(är i v14, 15 imorgon)
Ja det verkar ju vara mer normalt än onormalt att inte känna sig så gravid. Själv gick jag in i v.12 idag och känner inte mycket längre. Brösten har nästan slutat ömma helt, magen är dock ganska svullen. Illamåendet har försvunnit. :) Säger som ni andra, är väl bara att tacka och njuta.. Snart ska man stonka sig fram som en flodhäst och gnälla över de. :) Men det är det ju helt klart värt..
Vad skönt att hitta fler med denna oro! jag är i v 16+5 och har mått bra hela tiden. Springer och kissar på nätterna och byxorna sitter tightare. Det och att brösten är större, men ömmar inte längre, är det som gör att jag känner mig lite gravid, ibland.
Visst ska man väl vara glad över att man mår bra men har tidigare haft missfall och detta är första barnet, så man är ju lite nojig...
Ska på ultraljud om två veckor. Längtar till att få det brkräftat med att få se den lille!
Jag fattade inte att jag var gravid förrän i vecka 12, märkte ingenting...