• Tojjo

Vad är viktigt att tänka på om man vill ha familj i ung ålder?

Jag är 18 år och tar studenten nu i vår. Både jag och min kille jobbar i hemtjänsten när det behövs, villket är ofta. Jobb kommer mer efter studenten då vi har mer tid på dagarna eftersom det inte finns någon mer skolbänk att sätta sig i. Lägenhet är inte häller svårt för oss att fixa. Antagligen blir det så att vi flyttar in i en etta ett par dagar efter studentdagen.
    Jag vill värkligen bli en ung mamma.
    Men nu är problemet så att jag gjorde abort för ett halvår sedan för att det var förtidigt med tanke på att jag ville gå ut skolan först och ingen av oss hade inkomt.
    Så, hur ska jag nu göra? Vad är viktigt att tänka på?
    Hur ska jag berätta för föräldrarna om jag bestämmer mig för att sluta med p-pillrena innom snar framtid och blir gravid runt juli? Någon som haft liknande problem?
    År de flästa barn från unga mödrar oplanerade?
    beräta massa!! ;)

• Svar på tråden Vad är viktigt att tänka på om man vill ha familj i ung ålder?
  • Pikku Enkeli

Det som är viktigt att tänka på tycker jag är samma oavsett om man är unge eller ej. Det jag tycker är viktigt att tänka på är bl.a.:
    Att verkligen känna partnern man vill skaffa barn med
    Ha försökt allt man kan för att få fast jobb
    Ha ett boende klart och det ska även kännas bra
    Tänka igenom om det finns saker man vill göra innan man skaffar barn

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Leather Cravat

Du tycker inte att en etta är lite väl litet för tre st att bo i? :S

• mmelody

Jag är 19 år, och vill verkligen bli en ung mamma, men nu tycker jag att jag är gammal ;-/ det man ska tänka på är väl hur ekonomin kommer stå till när du får barn, utbildning och bostad, annars är det väl bara & tuta o köra

• Tojjo
    Svar på #2