• solli

Ge mig hopp eller hjälp mig inse fakta!!!

Hjälphjälpjälp..

Jag har förlorat 3 foster i utomkvedsvandeskap.
    Nu har vi gjort provör och jag är i v6 (5+3)
    Igår morse åkte jag till akuten för jag började blöda jag tyckte det var mycket men läkare tyckte inte det var så mycket men att jag blödde.
    Men han sa att jag kan kanske redan haft ett missfall eller att det var ett på gång.
    Det syndes inget i livmodern förutom en väldigt tjock slemhinna.
    Nu ska jag vänta tills imorgon när jag ska till en annan läkare men ska jag hoppas eller ska jag inse fakta det kommer inte gå denna gång heller?
    Jag har blött något sen jag var på akuten igår.

Snälla jag grinar ihjäl mig..
    Orkar snart inge mer...

• Svar på tråden Ge mig hopp eller hjälp mig inse fakta!!!
  • Mimmie81

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva eftersom jag inte har någon större erfarenhet av det du beskriver, har haft ett missfall och det kändes förjävligt. Förstår att det måste kännas hemskt det du har gått igenom Ledsen Skickar en stor kram!

När jag försöker leva mig in i din situation, känner jag att jag skulle förbereda mig på att det kan ha gått snett i och med blödningen, men ändå ha ett hopp kvar då läkarna sa att du inte blödde så mycket, finns ju jättemånga som blöder en hel del utan att det är någon fara... har en bekant som blödde floder men fostret höll sig kvar... 
    Kanske känns bättre att bli positivt överraskad än att bli jättebesviken... Jag håller alla tummar för dig att det ska gå vägen för dig, att det kommer visas ett litet foster på ultraljudet vid nästa läkarbesök. Kramar igen!

• Milo och Elias mamma

Förstår att du har det jobbigt nu! men jag vill berätta en sak som kanske kan hjälpa dej lite! jag hoppas det iaf!
    Jag har haft 4MF/MA på rad, nu är jag åter gravid igen! känner mej jätte orolig och nojjig! men är nu i v 7+2.
    I lördags morse vaknade jag 5 på morgon och det var blod överallt! det var så pass mycket att det var spår efter mej från sängen till toa! Jag ringde till Rådgivningen och det var en kille som svarade. han sa att jag skulle vänta till på måndag och jag skulle vara liggande hela helgen! jag kunde ligga några timmar, men sen kröp det i kroppen av oro. Så jag ringde igen och fick till svar att dom inte vill göra ett VUL när jag bara gått i 7V. och jag fick upp humöret och berättade hur det låg till om att detta var mitt 5 MF/MA nu och dom får F_N ta att göra nått. kl 15,00 fick jag tid på Akuten.
    Efter en lång väntan på läkaren så fick jag äntligen veta! Allt såg bara bra ut, hjärtat slog på fin fint... en jätte lättnad kan jag lova!

så jag hoppas att den läkaren på akuten hade fel, och att allt är som det ska! för trots allt massa blod behöver inte vara någon fara!
    Jag förstår att du är orolig och ledsen, men all rätt. Det hade jag åxå varit. Men jag ska hålla tummarna att dom hittar nått i morgon!
    skickar många styrke kramar

• solli

Tack..

Känns lite bättre nu..
    Eftersom de e så många ändå som blöder under sin graviditet måste dom ändå säga..Ja de e missfall..dom skrämmer en som tusan.

Pjanko..hur kände du i magen nu när du blödde hade du kramp eller något hur känns det när man får missfall..
    Jag har bara haft utomkveds och det känns utav helvete rent ut sagt.
    Håller tummanra sten hårt nu för dig..
    Hur länge blöder man när man får missfall..
    Hur länge blödde du nu sista?

Tack mimmie för den stora kramen..

Ja jag hoppas det ser bra ut i morgon..vet inte vad jag ska göra annars...mitt liv känns helt dött...

• Milo och Elias mamma

Solli:
    Det känndes inte så mycket i magen i lördags. inte mer än att jag hade typ mensvärk några gånger. men så känner jag nästan varje dag. Fick det förklarat för mej att det beror på att livmodern håller på att "växa" så att fostret ska få plats och att det är fullt normalt!
    När jag haft mina MF/MA så har det gjort olika ont! Första gången trodde jag att jag skulle dö. kunde knappt stå på benen. då var jag i v12 men fostret hade dött i v6.
    Andra gången fick jag bara en liten blödning, hade inge ont alls första dagarna! fick komma in på VUL dagen efter och där konstaterade dom att fostret var dött men fanns kvar.då var jag i v14 och även då hade fostret dött tidigare, (kommer inte i håg i vilken vecka) så fick jag åka hem och vänta en vecka på att kroppen skulle fixa det själv. Jag blödde som bara den och hade världens mensvärk och hade jätteont emellanåt. levde på Ipren för att inte känna av det så mycket!
    Mitt 3 var ett MF och det var i v6, hade bara vanlig mensvärk då!
    Sen nu sist var jag i v 14 och fostret hade även då dött. Men ganska nyligen då! jag hade bara en blödning men inte specillt ont. kändes som en mildare mensvärk!
    Jag har blött ca 1-2 veckor efter MF och ca 1 vecka efter skrapning.
    Men när jag fick åka hem och vänta på att kroppen skulle sköta det så blödde jag nog i ca 3,5 veckor.
    Jag håller tummarna för dej åxå!
    Hoppas att du fått svar på frågorna! lite långt blev det. men men..
    lycka till och massor av styrke kramar!

• solli

Pjanko:

Får du trombyl eller vagitorier nu som ska hjälpa till att det inte ska bli missfall?
    Får du någon förklaring till varför det blir som det blir?
    Ursch va du varit med om mycket..hur orkar man..hur orkar du?
    jag håller som skrivet tummarna stenhårt..
    Låt oss få bebis snart...

• Milo och Elias mamma

Jo min utredning blev klar i julas och det finns inget fel! Denna gång har jag Trombyl sedan jag fick ett +. förra gången fick jag ta fragmin sprutor(åxå blodförtunnande) men det gick åt skogen iaf! men jag hoppas verkligen på detta nu!
    Jag tror inte jag orkar igentligen! men man måste, men oron, ångesten, sorgen, paniken och all hat, (ja listan kan bli lång!) gör inte saken lättare. men man får ta en dag i taget! Sen har jag en helt underbar sambo som stöttar mej mer än jag trodde han kunde göra. det är ju trotts allt jobbigt för han åxå!
    jo jag tycker att det är våran tur nu =)

• FruBe

solli - hur har det gått för dig? *orolig*

• solli

Jag vet inte än hur det har gått..får reda på under veckan..
    Guuuud denna oro..
    Fy att man orkar...

Pjanko..
    Eftersom man vill så gärna så ställer man nog in sig i något försvars läge.
    Varjegång det blir tråkiga nyheter så vill man bara dö...man orkar inte..men ganska snabbt måste jag säga så kommer det in något i en själv och pushar på..
    Tur e väl de..

Ta hand om dig...

ta hand om er...

• Milo och Elias mamma

Solli: Jo det är ju så att man måste gå vidare hur jobbigt det än är! tror åxå att kroppen ställer sig i ett försvarsläge! fast man bara vill dö och tycker att livet är så j_vlans orättvist.

Jag tycker att det är lite konstigt att du får vänta så länge innan dom kan svara hur det ser ut för dej! Jag skulle inte klara av väntan som du går igenom! har du prövat att bli förbannad på dom? det brukar bli lite fart då :)

tänker på dej!
    lycka till!!!

• Sid

Hej!

Jag satt precis och läste ditt inlägg!
    Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig/er!!!!!
    Jag ska hålla tummarna!!!!!!!!

Många lyckokramar från mig!!!!!

• Milo och Elias mamma

Sollid!
    Hur går det för er??? Hållere tummarna!

många Kramar

• solli

det gick inge bra fick utomkveds igen fast inne i livmodern...suck :(

• Milo och Elias mamma

Solli: beklagar verkligen!vad allt är orättvist! Dom som verkligen vill ska behöva gå igenom så mycket skit, medans dom som inte alls vill eller bör bli föräldrar har det så jävlans lätt! Man blir så arg!
    Tänker på er! Många styrke kramar!

Svar på tråden Ge mig hopp eller hjälp mig inse fakta!!!