• Alexandra88

K-snitt??

Jag är väldig rädd inför min första förlosning fast det är ju ett tag till, men kan man inte få göra k-snitt? Min smärtgräns är på 0 jag klarar inte av något utan att det gör ont typ, Sen så tror jag att jag har väldigt trångt beckben eller va det nu heter, är iaf lite trång där nere (ni vet :P)

• Svar på tråden K-snitt??
  • Mollle

Det första jag skulle vilja säga är att man klarar mycket mer än vad man tror!
    Men om du känner dig rädd och osäker så be din barnmorska om råd! man brukar ju vid förlossningsrädsla få prata med en barnmorska som jobbar med just detta och vad jag har hört ska dom vara jättebra!

• lieh

Man kan röntga sitt bäcken och då ser de om du har för lite plats för att få ut ditt barn.

Tror det är bäst att du berättar för din barnmorska så fort som möjligt att du är rädd för förlossningen.

Sen gör det ont med kejsarsnitt också. Bara det att du har smärtan efter istället för före.

• Mollle

en sak till förresten. Man brukar få kämpa rätt bra för att få igenom ett planerat snitt.
    och en sak till för att kanske lugna dig lite =) det är inte alls vanligt med trångt bäcken så jag TROR inte att du behöver oroa dig för det.

• Nettis1975

Nu är det ju olika för alla, men kejsarsnitt är ju inte smärtfritt det heller. Jag hade fruktansvärt ont och värken höll i sig i flera veckor,.

• Alexandra88
    Svar på #1
    Okej, jag får väl prata med min barnmorska närjag får en :P hehe, är detg med hon man ska prata med hon som gör ultraljud?
  • Saki

Att du känner dig trång "där nere" är absolut inte samma sak som att ha trångt bäcken. Det kommer gå bra ska du se!

Jag har heller ingen trevlig erfarenhet av mitt kejsarsnitt (akutsnitt), det blev infektion och komplikationer med snittet, kunde knappt röra mig och ta hand om mitt eget barn, så jag önskar så att jag hade fått föda vaginalt.

Svar på tråden K-snitt??