Hur sover era barn som är hemma?
Hej hej!
Min dotter på 18 (snart 19) månader har börjat sova dåligt. Jag har förstått att det är en jobbig period när de är ett och ett halvt, så jag hoppas att det kommer att gå över. Som det är nu så somnar hon inte på kvällarna och jag börjar bli trött på allas kommentarer... "Oj, ska inte barn sova klockan sju?" är den vanligaste kommentaren. En annan försiktig kommentar var "hmm, andra barn som jag har hört om sover klockan sju och går upp klockan sju". Jag förklarar att de förmodligen går på dagis och måste upp så tidigt för att föräldrarna ska jobba, men vi har ingen anledning att lägga dottern klockan sju, om vi sover vid 10-11. Men alla jag träffar på verkar tycka att dagisbarns rutiner är de "rätta" och att vi är sååå konstiga som inte följer de rutinerna. Många menar också att hennes sömnproblem beror på att vi inte har henne på dagis, de säger att hon skulle sova mycket bättre då. "Se bara på honom eller henne, de sover på nätterna för de aktiveras på dagarna". Som om dagis är det naturliga och rätta och vi gör något fel. Hur har ni andra det??