• Nimsy

Hur stort kylskåp till en stor trea på 100 kvm ?

Har en undran...

VI bor som sagt i en trea på 100 kvm.  Snart en familj på 4, vi har ett litet kylskåp o en mindre frys..

Hmmm... får inte plats med nått . . känns det som...

borde man inte få ha ett stort kylskåp?

*klagar och muttrar* Skrattande

• Svar på tråden Hur stort kylskåp till en stor trea på 100 kvm ?
  • MeNoLike

vi bor i en trea som vi hyr på 92 kvm vi har fullstor kyl och fullstor frys.

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Nimsy
    MeNoLike skrev 2008-02-15 13:26:59 följande:
    vi bor i en trea som vi hyr på 92 kvm vi har fullstor kyl och fullstor frys.
    ja precis som man vill ha.. =)) 
  • Joonas

Jag hade en tvåa på 72 kvm, med både kyl och frys i stort format... Det beror kanske på hur gammal lägenheten är. Idag har man ofta större plats i köken för kyl/frys än man hade för tjugo-trettio år sedan. Kan du inte själv ordna om du bor i hyres? Finns hur mycket billiga vitvaror på blocket som helst. Folk renoverar och kastar ut kök i parti och minut... Så det kostar inget begagnat!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • isisisis

Jag håller med dig TS.
    Jag har det likadant.
    Bor man i en trea är man oftast en familj.
    Och man får inte plats med gurkburkar eller stora äggförpacningar samtidigt med pålägg och mat för ett par dagar.

Alternativet vore att inte ha något städskåp...och be om att få sätta in en annan modell.

Jag bor i hyreslägenhet,så det är väl inte helt enkelt att övertala dem.

På vintern har jag förvaring i en låda på balkongen.
    Men det är besvärligt.

• Flygfotogen

Jag bor i en tvåa på 57 kvm och jag har fullstor kyl och frys. UNDERBART! Skulle inte klara mig med mindre. Jag är som en hel skock hamstrar tillsammans.

• Nimsy

ja man får inte plats med mycket.. har man stor handlat står allt på varann o man måste gräva sig fram när man ska ha nått o då har man antagligen redan haft dörren öppen för länge

• M E M

tjenixen.
    har ni verkligen bara liten kyl och frys? vi bor på 80 och har stort av båda. perfekt. går det inte lösa på något vis?

• Nimsy
    M E M skrev 2008-02-15 23:36:08 följande:
    tjenixen.har ni verkligen bara liten kyl och frys? vi bor på 80 och har stort av båda. perfekt. går det inte lösa på något vis?
    nix dem e små ... =(

vet inte.. bor ju hos öbo...
    första o sista öbo lgh,en =))
  • MalinI

Vi bor i en femma på 122 kvm och har en halv kyl och halv frys
    Vi har köpt en kyl och frys i full storlek. Vi fick ju ingenting i kylen.

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Nimsy
    MalinI skrev 2008-02-16 09:53:44 följande:
    Vi bor i en femma på 122 kvm och har en halv kyl och halv frys Vi har köpt en kyl och frys i full storlek. Vi fick ju ingenting i kylen.
    ja.. många säger att man kan köpa nå billigt o större.. men då står vi hellre ut till framtida flytt.. men det e ju inge kul direkt =)
  • MalinI

Vi vill ju inte flytta riktigt ännu. Vi kunde inte heller ta ut ngt städskåp eller skafferi för hyresvärden. Så de står efter väggen vid matsals delen av köket. Ser väl inte så där jätte snyggt ut.

• Nimsy

nej precis. O vi har väldigt litet kök.. så vi kan ju inte direkt ställa dem någonstans utom där dem "ska" stå =(. så det är nog inget val för oss.. får sluta äta helt enkelt =)

• MalinI
    Nimsy skrev 2008-02-16 11:46:56 följande:
    nej precis. O vi har väldigt litet kök.. så vi kan ju inte direkt ställa dem någonstans utom där dem "ska" stå =(. så det är nog inget val för oss.. får sluta äta helt enkelt =)

Vi har ganska stort kök. Om du kollar i mitt galleri under mappen vårt hem ser man en del av matsalsdelen i köket. Men man ser ändå inte kyl och frys som står vid väggen mitt emot bordet så att säga.

Det verkar farlig Äta lite kanske Du får äta mkt potatismos, pasta och ravioli. Sånt behöver man inte ens skafferi. Stuva in det i garderoben

Svar på tråden Hur stort kylskåp till en stor trea på 100 kvm ?