• Sciarlotta

"Fantomsparkar" efter snitt?

Det låter som de allra flesta har upplevt fantomsparkar en tid efter förlossningen, men jag kände ingenting förrän min son var 9,5 månad. då började jag känna rörelser, inga direkta sparkar. nu vid elva månader känner jag ordentliga sparkar då och då..

kan det bero på känselbortfallet efter snittet att det tog sån tid innan det började kännas? hur har det varit för er andra som är snittade?

• Svar på tråden "Fantomsparkar" efter snitt?
  • sofia23

kände det typ när min son var 8-9 månader

• loisen

Känt sammasak av och till fårn att min son blev ett, nu är han 13 månader

• A S K

Jag känner oxå ibland att det rör sig som om det vore e en liten bebis som sparkar i magen på mig o det är 5 år sedan jag hade barn i magen sist....

Det är som kraftigt fladdrande rörelser en liten bit under revbenen mitt på magen för mig.....

Jag har fått förklarat att det kan vara en klaff i tjocktarmen som "hickar"......... vad vet jag, mystiskt e det i alla fall!!

• A S K

Glömde skriva att jag faktiskt oxå är snittad..... för 5 år sen.

• Sciarlotta

skönt att höra att jag inte är ensam.. jag har tyckt att det har varit konstigt att jag inte känt nåt när "alla andra" känt dessa rörelser länge.. men så insåg jag att alla andra inte har blivit uppsprättade..

det har varit rätt så påfrestande psykiskt eftersom min mens dessutom är så där 16-17 veckor sen.. :-S jag hoppas den ska komma tillbaka snart för jag slutade med Cerazette för fyra veckor sen..

• Smurf1

He he....jag trodde ett litet tag att jag var gravid igen men insåg rätt snabbt att så var inte läget. Häftigt med fantom sparkar tycker jag....men det har nog sina mest självklara förklaringar....som ASK skriver så är det nog tarmarna eller andra organ som 'hickar' till emellanåt.

• Erika

Åh vad härligt att jag inte är ensam.

Min baby kom ut med sugklocka och har kännt många fantomsparkar men har aldrig hört om någon annan som gjort det.

KramErika

• ManicAngel84

Jag är inte snittad.Födde min son för snart 10 månader sen och jag känner också "sparkar"Har gjort de lite till och från ett bra tag nu men det är mer nu.Tycker det känns läskigt och jag blir nästan nojjig av det.
    Har tagit gravv test och det har visat negativ så det borde ju inte vara nåt.Kroppen är allt bra rolig ändå. 

Svar på tråden "Fantomsparkar" efter snitt?