• AoN

Tack till barnmorskorna?

Hej!

Jag undrar lite hur ni har gjort efter förlossningen.. Om ni har hört av er till de barnmorskor som förlöste er och tackat (förutsatt att ni tyckte om dem förstås..)?
    Vad är brukligt?

Tack för svar!

• Svar på tråden Tack till barnmorskorna?
  • Trekidz

Jag hade en kanonbra BM& USK på förlossningen. Vi tackade både dem o BM jag hade på MVC i födelseannonsen i tidningen Men du kan ju skicka ett kort dit till dem på bebben eller nåt o tacka,de blir nog glada

Elias,mammas älsklingsplutt :)
  • penni

Första sonen gjorde jag inget efteråt, men denna gången var jag så fruktansvärt nöjd över hennes insats, utan henne hade jag förmodligen aldirg överlvet. SÅ bra var hon. Så jag skickade faktiskt ett kor ttill henne o skrev att hon var perfekt för sitt jobb och att om jag kommer tillbaka och ska förlösas igen hoppas jag att dte är henne jag möter.

Vore lite kul o få veta så hon fått det dock..eller så jag skickat rätt hehe..men de får man nog inte.. :(

men jag tror de uppskattar om man visar tat man är nöjd :) Det är nog många so mglömmer det där när bebis väl är ute!

• Lilja2007

Jag var väldigt nöjd med all hjälp vi fick, inte bara av en person så vi skickade upp en bukett blommor till BB Stockholm och tackade. Alla som var inblandade i vår förlossning var fantastiska, kände mig väldigt trygg.

• Lillkorvens mamma

Vi skickade ett tackkort med bild på bebisen.

• snugglebunny

Vi har skickat tackkort med bild på bebisen till förlossningen och barnmorskan på MVC.

• oxytocin

Jag blev akutsnittad och har tänkt skicka ett tackkort till operationspersonalen, främst narkosläkaren som var suverän.

• Matilda84

Vi funderar på att ge personalen som hade hand om oss på fl under mer än 36 timmar och all underbar personal på neo i två veckor varsin usb-fotoram fylld med bilder från sonens första sex månader. Ironiskt nog har den bm som vi vill ge vårat största tack aldrig haft mig som patient men alltid stöttat oss under den tid som det var som jobbigast i samband med sonens vård på neo. :)

• klarabella87

Med första barnet gjorde jag ingenting.. Kan berott på negativ förlossningsupplevelse. 

Nu, med andra barnet så skickade jag till både min mvc tant som jag gick till under graviditeten.. och till danderyds förlossning där jag tackade alla barnmorskor som varit med under förlossningsförloppet!  

• Kalopsis

Tackade i annonsen och så "köpte" vi en barnmorska i en fattig by i Afrika via nån hjälporganisation och kortet vi fick därifrån skickade vi tillsammans med kort på bebisen till bm som förlöste, med tack tillkalla inblandade.

• accept

Det var min egen mamma som förlöste mig och verkligen världens bästa undersköterska, vi tackade båda i födelseannonsen på sjukhusets hemsida.

Julia April 2011, Tvillingar Februari 2014
  • Koala

Lämnade ett tackkort och en flaska bubbelvin (varsitt) till barnmorskan och undersköterskan som förlöste mig.
    En chokladask till den gulliga bb-personalen.
    En flaska bubbel till barnmorskan på mvc.
    Alla brukar bli glada för presenter, det vet man ju själv hur glad man blir när man går en present av någon i jobbet.

Svar på tråden Tack till barnmorskorna?