• Benim

Pappaböcker

Nu har jag inköpt 3 pappaböcker som jag ska läsa.
    Värsta pappan! av Ronny Olovsson
    Koka makaroner av Johan Nilsson
    Du ska bli pappa av Dick Sundevall

Någon som har åsikter eller funderingar kring dem?
    Har ni några andra boktips?

Återkommer med mina åsikter när jag läst första boken.

• Svar på tråden Pappaböcker
  • Pappa Erlandsson

Hej!

Bra att du ska läsa böcker, men glöm inte att det som står där i oftast är något som en person har upplevt, inte alla utom en själv.

En sanning är inte mer sann bara för att den står i en bok

Kvinnor läser i allmänhet mer böcker ur kategorin "såhär upplevde jag det" och har därför lättare att hålla en viss distans till läsningen än män har. (Min egen och min krets åsikt). Personligen har jag lite svårt att ta till mig sådana skrivelser, men vi män kanske borde läsa mer sådant för att klara just sådana här situationer.

En bok som jag läst heter Uppdrag: Pappa och den innehåller komiska inslag som t.ex. när Dogge berättar om en av hans förlossningar, och om samtalet med BB per telefon. Otroligt roligt!

Läs på, men glöm inte hålla distansen!

• Benim

Visst ska man hålla distansen. Är mer inne på att läsa om just andra mäns upplevelser och tankar kring att bli pappa. Det är mycket som snurrar i huvudet just nu och jag tycker det kan vara skönt att läsa om just andras funderingar och tankar. I min bekantskapskrets har jag inte någon som är i samma situation som mig så man tager vad man haver...

• Benim

Har nu läst ut Värsta pappan! för ett par dagar sen. Boken är personlig och man läser den med ett garv. Boken handlar om Ronny och hans dotter Lovisa och hennes första 2 år.

Rekomenderar boken till andra om man vill ha nått lättsmält. En feelgood bok helt enkelt.

Får betyget 4/5

• Le0

Håller så sakta att mala mig igenom "du ska bli pappa" boken. Den är helt ok. Massa folk med citat och så. Man får ganska många infallsvinklar på det sättet. Boken är nämligen väldigt personligt skriven.

Svar på tråden Pappaböcker