• BetterOffAlone

Någon som lyckats utan behandling?

Jag undrar om ni som haft upprepade missfall (DVS MINST 3 missfall) lyckats med en graviditet utan någon behandling?

Jag har haft 8 mf nu, och det finns tyvär inte mer vi kan prova för att förhindra fler mf, därför undrar jag om det ens är lönt att fortsätta försöka?

Och som ni säkert förstår vill jag bara höra från er som haft "upprepade missfall" = minst 3 missfall.

• Svar på tråden Någon som lyckats utan behandling?
  • BetterOffAlone

Hoppetkärleken:
    Jag vet inte exkat vad alla tester vi gjort heter, men vi har blivit utredda av två läkare, och båda har sagt åt oss nu att det inte finns mer vi kan göra.

• BetterOffAlone

Ingen som lyckats?

• StoraD

hej, jag beklagar dina missfall... men jag vill ändå uppmana dig att testa ngn stödjande behandling, t.ex. Trombyl eller Heparin. Jag ska få det trots att de inte hittat ngt fel, vissa delar av immunologin är svåra att mäta och då kan det vara väl värt att ge en behandling 'in blindo' så att säga!

Jag vet flera som fått barn efter en sådan behandling, men läkare berättade om en kvinna som fått nära 20 ( ) missfall och utan att ngt fel hittats, hon blev behandlad med blodförtunnande och fick ett friskt barn! så det finns hopp!!

kram och stort lycka till!

• BetterOffAlone

lillaD:

Vi har fått prova både Trombyl, progesteron och kortison.

Jag har frågat min läkare om andra behandlingar men då säger han bara att det inte finns något annat vi kan testa, och om man föreslår något så säger han bara "det är inte aktuellt i ditt fall".

Själv skulle jag ju tycka att allt är värt att prova (sålänge det inte kan göra mer skada än nytta)

• Olivia07

Vilka kliniker har du varit på för undersökning? Har precis varit på Lucina kliniken själv eftersom jag har hört via vänner och läst på fl att de tar extra mycket tester där

Lycka till!

• BetterOffAlone

olivia07:
    jag bor i skåne och går i malmö

Svar på tråden Någon som lyckats utan behandling?