stummpan skrev 2008-02-08 23:50:39 följande:
hej!!jag har nu gått över i 9 dagar!!ska till doktorn nästa torsdag och kolla barnet och så!!och prata om eventuel igång sättning hur länge behöver man vänta på att bli igångsatt??gör dom det samma dag om man vill eller måste man vänta!!????
GENOMSNITTET för en förstföderska är åtta dagar, jag har gått över tio över bf-datumet. Jag var som dig innan, jätteorolig...Inge kul...Men vet du vad, det bästa du kan göra för dig själv och bebisen är att se till att du får kontakt med den varje dag, jag klappar på magen flera gånger om dagen, den knuffar, klappar lite på kvällen och den kanske blir arg

Men jag blir glad för jag VET att min lilla bäsis har det jätte jättebra i magen.
Har också fått tid nästa v för utvärdering och här i Karlskrona behöver de inte sätta igång en på 42+0. Om jag inte fått mitt barn då, vill jag vänta ytterligare så det kommer igång naturligt.
Jag förstår att du är orolig för din bekanta, man blir väldigt lätt uppstressad i vår situation

men vet du de bakomliggande orsakerna där. Lycka till för oss båda får jag nog säga! Rätt som det är kickar det igång för dig och man blir så lugn, jag lovar