• stummpan

övertid och rädd!!

hej!!

jag har nu gått över i 9 dagar!!
    ska till doktorn nästa torsdag och kolla barnet och så!!
    och prata om eventuel igång sättning hur länge behöver man vänta på att bli igångsatt??
    gör dom det samma dag om man vill eller måste man vänta!!????
    jag har en kompis som gick övertiden och då dog hennes bäbis och jag är liv rädd att min lilla ängel ska göra det så om jag hadde fått välja så vill jag bli igångsatt redan i morgon finns det något man kan göra för att bli igångsatt tidigare!!???? snälla hjälp mig kramar rädd mamma

• Svar på tråden övertid och rädd!!
  • MrsSn0w

Det är ingen fara.. Du ska inte tänka så, även om det är svårt..

Om bebisen inte kommit 14 dagar efter BF, så brukar dom sätta igång förlossingen.

~ Liam 07~09~15 ~
  • stummpan
    Svar på #1
    men är det säkert att dom sätter igång efter 14 dagar för jag vill inte gå en dag till!!???
  • Anniqa84

här är det efter 21 dagar. Men bm här sa att det är VÄLDIGT ovanligt att man måste vänta så länge.. tror att 14 är rätt vanligt.. men det är ju helt beroende på hur mamma och bebis mår..

• MrsSn0w
    stummpan skrev 2008-02-08 23:54:41 följande:
    Svar på #1men är det säkert att dom sätter igång efter 14 dagar för jag vill inte gå en dag till!!???
    14 dagar är det vanligaste..
    ~ Liam 07~09~15 ~
  • siamusen

Du gar egentligen inte pa övertid förrän efter 42+0.

Oroa dig inte, men fraga om du inte kan bli igangsatt om det skulle hjälpa dig

• Lyckligajag78
    stummpan skrev 2008-02-08 23:50:39 följande:
    hej!!jag har nu gått över i 9 dagar!!ska till doktorn nästa torsdag och kolla barnet och så!!och prata om eventuel igång sättning hur länge behöver man vänta på att bli igångsatt??gör dom det samma dag om man vill eller måste man vänta!!????
    GENOMSNITTET för en förstföderska är åtta dagar, jag har gått över tio över bf-datumet. Jag var som dig innan, jätteorolig...Inge kul...Men vet du vad, det bästa du kan göra för dig själv och bebisen är att se till att du får kontakt med den varje dag, jag klappar på magen flera gånger om dagen, den knuffar, klappar lite på kvällen och den kanske blir arg Men jag blir glad för jag VET att min lilla bäsis har det jätte jättebra i magen.

Har också fått tid nästa v för utvärdering och här i Karlskrona behöver de inte sätta igång en på 42+0. Om jag inte fått mitt barn då, vill jag vänta ytterligare så det kommer igång naturligt.

Jag förstår att du är orolig för din bekanta, man blir väldigt lätt uppstressad i vår situation men vet du de bakomliggande orsakerna där. Lycka till för oss båda får jag nog säga! Rätt som det är kickar det igång för dig och man blir så lugn, jag lovar
  • MrsSn0w

Jag gick 13 dagar över bf

~ Liam 07~09~15 ~
  • Amrit

Om du är mycket orolig så tar dem in det i beräkningen för igångsättning!
    Men i många landsting är det BF+21 som gäller. Här bland annat! Man har ju egentligen inte gått över tiden förrän efter BF+14 eftersom en normal graviditet är mellan 38 och 42 veckor.

• Strawbaby

Jag fick gå 18 dagar över tiden innan de satte igång mig. Jag fick en toppenförlossning och ut kom en stor pojke och en finfin moderkaka. Han var inte ett dugg klämd eller ihoptryckt så han hade nog haft gott om både plats och mat och jag tror att det var därför han inte "ville födas" tidigare.

Så kanske kan du tänka så, att din bebis har det väldigt bra och kanske inte vill komma ut än...

Om du vill får du läsa min berättelse i bloggen under rubriken "älskade knytte".

Lycka till!

Svar på tråden övertid och rädd!!