• luckie

utredning efter 3 mf

Var in o skrapades igår efter ett ma.
    Kroppen trodde jag var i v.13+. Storleken på fostersäcken tydde på det, men fostret var dött sedan v.8+

Det här var mitt tredje mf inom loppet av ett år.

Nu har vi blivit lovade en mf-utredning.

Någon som vet...vad kollar man då, vad ingår i en sådan utredning.
    Hur lång tid brukar den ta.
    Vi vågar inte försöka igen innan utredningen är klar.

Vet att dom skulle skicka fostret på ngn undersökning.
    Men det är igentligen allt jag vet. Var så skärrad över vad som hade hänt. Skulle ta in att våran bebis inte levde längre. Så jag hörde tyvärr inte alls på vad läkaren pratade om då hon disskuterade utredningen.

Hoppas någon har svar.
    Kram
    Catrine

• Svar på tråden utredning efter 3 mf
  • Milo och Elias mamma

Hejsan!
    Jag beklagar verkligen det du går igenom, och jag har full förståelse att du inte tog in nått som läkarna pratade om. Har själv varit med om det 4 ggr.
    I september gjorde jag min utredningen. Men jag själv var inte riktigt mottaglig av vad som gjordes pga att jag fick missfall i samma veva. Men jag ska försöka förklara som jag ser på det idag :)
    Dom tog en massa prover på mej. tror att det var en 12 rör eller så, sen tog dom även några kromosom prover på min sambo. Sen fick vi åka till fertilitetsmottagningen och göra en spolning av äggledare och livmoder för att se som det inte är nå defekter där. och svaret på spolningen fick jag på engång. men på blodet var en evig väntan på. tror att jag fick det i december.
    det var viktigt att jag inte blev gravid innan spolningen.

Ja , det är vad som gjordes på mej. Hoppas att det kommer att gå bra för er och att jag har förklarat så att du förstår! och Lycka till!

• luckie
    Milo och Elias mamma skrev 2008-02-08 11:28:52 följande:
    Hejsan!Jag beklagar verkligen det du går igenom, och jag har full förståelse att du inte tog in nått som läkarna pratade om. Har själv varit med om det 4 ggr. I september gjorde jag min utredningen. Men jag själv var inte riktigt mottaglig av vad som gjordes pga att jag fick missfall i samma veva. Men jag ska försöka förklara som jag ser på det idag :)Dom tog en massa prover på mej. tror att det var en 12 rör eller så, sen tog dom även några kromosom prover på min sambo. Sen fick vi åka till fertilitetsmottagningen och göra en spolning av äggledare och livmoder för att se som det inte är nå defekter där. och svaret på spolningen fick jag på engång. men på blodet var en evig väntan på. tror att jag fick det i december.det var viktigt att jag inte blev gravid innan spolningen. Ja , det är vad som gjordes på mej. Hoppas att det kommer att gå bra för er och att jag har förklarat så att du förstår! och Lycka till!
    Tack. Då har jag lite mer koll.
    För mig känns det just nu inte som om det gör så mkt om utredningen tar lite tid.
    Vi har bestämt oss för (just nu iaf) att vänta ytterligare försök tills att vi vet svar på utredningen.
    Min kropp behöver vila psykiskt nu.
    Skulle nog inte greja ett mf till.

Har du fått veta vad dina mf kan ha berott på?
    Vad jag förstått så får man oftast ingen förklaring.
  • Milo och Elias mamma
    luckie skrev 2008-02-08 18:33:19 följande:
    Tack. Då har jag lite mer koll.För mig känns det just nu inte som om det gör så mkt om utredningen tar lite tid.Vi har bestämt oss för (just nu iaf) att vänta ytterligare försök tills att vi vet svar på utredningen.Min kropp behöver vila psykiskt nu.Skulle nog inte greja ett mf till.Har du fått veta vad dina mf kan ha berott på?Vad jag förstått så får man oftast ingen förklaring.
    Hejsan!
    nä, tyvärr så hittade dom inge fel på oss. Hade kännts bättre om man visste!
    Men dom kommer att ha tätare kontroll på dej nästa gång, inte för att det stoppar med det är skönt att veta!
    jag fick även börja äta trombyl 75 mg/dag och sen vart jag sjukskriven 50 %.
    jag håller tummarna för er och hoppas att det kommer att gå bättre nästa gång!
Svar på tråden utredning efter 3 mf