hästhov78 skrev 2008-02-10 19:49:18 följande:
Det är bra man får välja som förälder men samtidigt måste man tänka på allt bra vaccinen faktiskt gör. Sjukdomarna är ju inga roliga och även följderna av dem. Men visst blir man oroad. Får lita på forskningen och vad erfarna läkare och sjukvårdspersonal säger.. Jag skulle inte våga strunta i att vaccinera. Även om jag är rädd för biverkningarna!! Men det får vi ta då.
Ja det är så jag tänker också, samtidigt skulle det kännas hemskt om det kom fram senare att det inte var så bra trots allt, men samtidigt måste man ju kunna gå på vad som anses bra nu. Vad har man för val annars, jag är ingen expert själv, alltså måste jag försöka lita på andra som är det...men det är väl mitt kritiska tänkande som snurrar runt i hjärnan, jag vill inte köpa allt, jag vill kunna göra egna bedömningar och ta reda på så mycket som möjligt om allt, för att avgöra vad som är bäst för mitt barn.
I det här fallet blir det svåra att veta vad som är sant eller inte, så jag får helt enkelt lita på min intuition om vad som borde vara bäst för mitt barn, och som sagt försöka lita på vetenskapen. Jag har pratat med pappan om det här och vi har samma åsikter om detta.
Nu känner jag mig jätteorolig för vaccinationen imorgon. Det känns hemskt att utsätta henne för 2 sprutor samtidigt, har ju ingen aning om hur hon kommer må efteråt, men jag gör ju detta för att jag är övertygad om att det är det bästa för henne.
Jag ska köpa alvedon innan besöket ifall hon skulle få feber.
Hon är lös i magen också, så jag undrar hur det blir efter vaccinerna ?? De kan ju få lös mage av det. Men oom de redan har det innan. Hur blir det då ?