• Miss Finland

Finns det bara negativa erfarenheter av igångsättning?? =(

Hej!

Har försökt forska lite här på FL, och märker att de flesta har bara negativa erfarenheter av igångsättning?

1- Är det så mycket hemskare än med en vanlig vaginal förlossning?
    2- Gör det mer ont?

Hoppas någon kan svara *förvirrad*

• Svar på tråden Finns det bara negativa erfarenheter av igångsättning?? =(
  • bananglass

Nejdå, jag vet många kvinnor som haft jättebra, snabba förlossningar efter en igångsättning, bland annat jag själv. Min förlossning startades i vecka 37+0 och den gick fort och relativt smärtfritt, jag tog ingen smärtlinding och fick inga bristningar osv.

• Fyra små

Jag blev igångsatt med våran 4a i vecka 39 pga att jag fått stora barn.
    Förlossningen gick jätte bra :) Bara positivt har jag o säga om min förlossning. Snabb o lätt .

Jessica

• Miss Finland

Thank God!!! Har bara hört skräck-historier!

Får man fråga varför ni fick igångsättning?

• jmmm

jag blev igångsatt 3 dagar över o de var helt ok. fick en omgång m gel sen var allt igång. fick gel halv 9 tror jag o 6 e hon ute. lustgas som smärtlindring

• bananglass

Ble igångsatt pga Hepatos (leverklåda).

• Muminmamman
    Miss Finland skrev 2008-02-04 15:44:39 följande:
    Thank God!!! Har bara hört skräck-historier!Får man fråga varför ni fick igångsättning?
    Havandeskapsförgiftning och tillväxthämmat barn.
  • Simbad

Jag blev också igångsatt eftersom vattnet gick men inga värkar kom. Jag tyckte inte alls det var läskigt. Om det gjorde mer ont än annars vet jag inte, eftersom det var första gången, men jag klarade det iaf på endast lustgas och tyckte det hela gick snabbt och smidigt!

• Moomin

Jag hade oxå en jättebra igångsatt förlossning!

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Alisa

Jag har fått två barn.
    Första sonen föddes utan igångsättning, det tog 10 tim. Hade lustgas och kvaddlar. Jättebra, tyckte jag att det gick.
    Andra sonen föddes med igångsättning då man dagen innan konstaterat att han inte levde längre (jag var lika långt gången med båda sönerna). Den förlossningen var väldigt bra fysiskt, jag fick bl.a. lustgas. Den tog 5 tim 40 min efter tabletten lagts vid livmodertappen.
    Har inget negativt att säga om igångsättning för min del.

Svar på tråden Finns det bara negativa erfarenheter av igångsättning?? =(