• sorba

Aurorasamtal Primaliv DS? Erfarenheter?

Ska snart på Aurorasamtal på Primaliv på Danderyd och undrar vad ni har för erfarenheter av det. Vem fick ni träffa, hur upplevde ni samtalet, hur många träffar...

Var det pga förlossningsrädsla eller för att bearbeta tidigare förlossning innan den kommande (om ni förstår hur jag menar) Skrattande

Var det någon som redan innan dessa samtal hade blivit beviljad snitt?

• Svar på tråden Aurorasamtal Primaliv DS? Erfarenheter?
  • Smilla75

Jag har gått där en gång i förra grav pga förlossningsrädsla, födde normalt, och en gång i denna grav för att bearbeta förra.
    Har man inte medicinska skäl måste man gå där för att få snittid.

• milimina

minns inte namnet men fick ett mycket gott intryck och efteråt kändes det mycket bättre. var inte lika orolig och jag hade en väldigt fin förlossning mkt tack vare god förberedelse.

• Jaylin

Hej!
    Jag var där för en månad sedan eftersom jag har total panik efter min dotters förlossning.
    Barmorskan var jättetrevlig och jag kände mig lugn. Jag fick i och för sig intrycket av att hon inte tyckte att min förlossning verkar ha varit sååå hemsk, men hon tog min oro på allvar och sa att jag naturligtvis får snitt om jag vill det.
    Alternativet är att påbörja vanlig förlossning och avbryta för snitt om jag inte klarar av det.
    Det känns tryggt!

Svar på tråden Aurorasamtal Primaliv DS? Erfarenheter?