någon från usö som fick för tidigt 07?
Hej!
Skulle vilja få kontakt med några som har fått prematurbarn 07!Skulle va roligt o veta hur era barn mår o växer=)
Hej!
Skulle vilja få kontakt med några som har fått prematurbarn 07!Skulle va roligt o veta hur era barn mår o växer=)
Jag fick min dotter 12/12 drygt 7 veckor för tidigt. Jag fick även sonen för tidigt, 9 veckor.
Ok..men va skönt att ni fick åka hem så fort.Då måste alt ha gått väldigt bra med henne=)
Då måte jag fråga...vad hade ni för favorit barnskötare?
Kerstin har varit min favo sen första barnet kom..ochså 9 veckor för tidigt!Min son kom 5 veckoer för tidigt.
Hon andades själv, låg endast i värme säng ett par dygn, solade ½ dygn och åt själv efter fyra dygn.
Kerstin var även min favvo hon var riktigt cool :P
Ja,det är lite synd att hon ska gå i pension om ett par år för hon har gjort många bra intruck på de föräldarana som har varit på neo=)Några jag har pratat med har tyckt hon har varit väldigt bra..men sen finns det många som är bra...Karin en till(hade namnet i huvudet nyss=))är cohså helt underbara..karin hade jag till min dotter o den andra till min son=)den andra satt väldigt mycket på 10-11.
Hoppas det är ra med din dotter..hoppas hon har sluppit förkylningar=)
hade bra=)
Kram
Hon är lite snuvig annars så är det bra med henne. Men hon känns inte som om hon är för tidig för hon fäster redan blicken och är ganska stadig med huvudet fast hon ska vara född härom dagen. Med sonen tog det evigheter innan han började att utvecklas han har varit sen med allt. (gick vid 16mån.) Har dina barn följt korrigerat eller varit "tidiga"?
Kram
det beror på vad som är....min dotter börja dagis vid 12 månader o börja prata väldigt mycket då..men sen vid 17 mån så gick hon..men det sägs att om en grej komer först så dröjer det ett tag inan det andra kommer..så grannpojken gick när han va 9 mån men börja prata ordentligt när han va 2 så det stämmer nog.
börja sitta vid 11 månader ålden,kröp kommer jag ej ihåg..prata vid 12-13 månaderåldern o gick vid 17 mån...så jag vet inte om det va tidigt men inte enligt mig.Tycker ibland att det va lite sent men det är juvad man själv tycker o sen så va hon 9 veckor för tidig ochså=)
Kram