• lurksmulan

Vad köpa till barnkalas?

Vi ska ha barnkalas för första gången på lördag, vår son fyller 3 år idag.
    Det blir en väldig enkel historia, lite fika och sen fiskdamm bara.
    Men vad ska man köpa? Har ni några bra och roliga tips? Bryr sig barn om ifall de äter på vanliga tallrikar eller papptallrikar med Nalle Puh, på riktigt liksom?!

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Svar på tråden Vad köpa till barnkalas?
  • Dino78

Gillar man Nalle Puh är det roligare att äta på papperstallrikar med Puh. Det tycker iaf min dotter. Honv ar lyrisk på 2-årsdagen över sina Puh-papperstallrikar

Lite ballonger och serpentiner och sånt för att det ska se ut som kalas och sen skiter dom nog i resten

DIF i själ och hjärta
  • lurksmulan

Bör man ha både tårta och glass?
    Har någon tips på vad man kan stoppa i fiskdamms-påsarna, alltså någon liten presentgrej tänkte jag på?

• Dino78

Jag skulle köra på bara glass om det är barn. man kan ju ha lite frukt/bär på sidan av, några olika smaker på glassen och chokladsås och strössel så blir det festligt.

Vad man kan ha i fiskdamspåsarna...tja, frukt (äppel, päron, banan), tablettaskar, studsboll eller såna där småleksaker man kan få ut i 5:-automater eller något?

DIF i själ och hjärta
  • lurksmulan

Laban vill bestämt ha jordgubbstårta, så det måste vi fixa iaf. Inte för att jag vet om han ens gillar jordgubbar, men han upprepar att han vill ha det, så vi får fixa det på nåt vis.

Ja påsarna kanske inte behöver vara så avancerade heller. Vi fick med en ballong också på nåt kalas, det funkar ju alltid. Sen får väl föräldrarna se vad deras barn får äta eller inte.
    Vår son äter ju ytterst lite godis, han är mer en fruktkille, så vi köper väl enligt hans tycke och smak.

• Elli47

Vi brukar ha massor av ballonger och serpentiner utspridda lite här och där samt roliga servetter, dock använder jag vanliga assietter och glas. Till fika har vi tårta och kakor samt frukt, ibland korv och bröd efteråt. När barnen var små hade jag inte godispåsar, istället fick alla smågäster ett litet paket med nån billig grej, typ leksaker som man kan hitta i 10-kronorslådor. Nu på lördag har 8-åringen kalas och då köpte jag faktiskt färdiga Tom&Jerry-påsar till alla barn, billigare och lättare!

Svar på tråden Vad köpa till barnkalas?