Tack för svaret! Det känns skönare när man kan få höra av folk som vart med om det...
Angående det du sa om rökning: Jag fattar inte heller. Här satt hon i grymma värkar och ber sin pojkvän hämta en cigarett till henne! Jag trodde jag skulle dö... Tänker de inte på barnen? Jag har en bekant som röker som tusan också, både under sin graviditet och nu när barnet är fött... Hon skyller på att hon inte valde att vara gravid och fick reda på det i vecka 20, därav slutade hon inte röka... Jag själv snusade, men samma dag jag fick reda på att jag var gravid (var en olyckshändelse) så slutade jag. För även om inte jag valde att bli gravid, så har jag en person i mig som inte valt att bli nikotinberoende och det är ändå han/hon som spelar någon roll!
Solian skrev 2008-01-25 16:24:56 följande:
Jag såg också "Unga mödrar" igår och därmed också förlossningsscenerna. Jag har varit med om två förlossningar och kan säga att jag ser förlossningar på TV med helt andra ögon än innan jag fick barn. Innan tyckte jag som du, att det såg hemskt ut. Men nu efteråt ryser hela jag när jag ser förlossningar på TV, för jag vet hur otroligt häftigt det är! Det du ska ta fasta på det är vad den unga mamman sa när barnet kommit ut - det var inte alls så farligt som hon hade trott! Dessutom fick hon ju ingen bedövning alls, bara lite lustgas vad jag kunde se.På tal om "Unga mödrar" på Kanal 5 - jag tycker det är hemskt att var och varannan mamma i serien verkar röka som borstbindare! Vet de inte bättre i Danmark eller?