• Tovetrollet

Börjar få lite panik inför förlossningen!

Har den senaste veckan börjat förstå att den lill* i magen faktiskt ska komma ut... Hur hemskt/ underbart är det att föda? Vad tycker ni är den bästa smärtlindringen? Klarar man verkligen av det? Tänk om nåt går fel, hur vet jag det? Skulle behöva lite peppning, det börjar skrämma mig!

Är snart i vecka 32, så det är inte så långt kvar nu...

• Svar på tråden Börjar få lite panik inför förlossningen!
  • marysoul

tänk på att kvinnor i alla tider klarat av att föda barn utan bedövning, och folk skaffar fler än ett barn, då kan det ju inte va så farligt heller. :) Djuren klarar ju av det helt galant oxå!

jag har ingen koll på bedövningar än, hoppas få veta lite för föräldragruppen på ondsdag,men som ja känner nu nöjer jag mig med ev lustgas. sen får man väl se hur allt går.. barnmorskorna får säga till om dom tycker ja ska ha nå annat :)

ja e i v 33.

• BetongMorsa

Det e väl klart att ni klarar det...min första förlossning tog 30 tim o min andra 9,5 o jag ser båda som väldigt possitiva upplevelser...det resulterade i att jag fick mina barn...Jag ville gärna planera innan ettan med bedövning, ställning m.m. men det blev inte alls så när man väl låg där. Försök slappna av o tänk att de se jobbar där har ett mål o det e att plocka ut din bebbe så snabbt o smärtfritt som möjligt...finns ju en hel djungel av bedövningar...sj har jag haft akupunktur, badat, kvaddlar, lustgas, epidural, pcb men det finns ju mängder kvar...lycka till :)

• little mommy

den bästa smärtlindringen tycker jag var eda och lustgas
    ja man klarar av att föda, visst det gör ont men man klarar ju av det.
    jag hade en mardröms förlossning (enligt mig) men jag överlevde och jag är så glad att jag klarade av det det bästa med en förlossning är ju självklart barnet det är ju målet

• becky J

Jag födde min son för tre veckor sedan och tycker faktiskt att det var lättare att föda än jag hade trott innan! Detta trots att han kom med sugklocka på slutet, men själva förlossningen fram till dess gick bra. Det gör ju väldigt ont, men man är så inåtvänd i detta och underkastad förloppet så det rullar på. Jag duschade i början tills jag kände att jag behövde något mer och tog sedan lustgas resten av tiden. Lustgas var GULD! Rekommenderas! Ta djuuuupa andetag. Min förlossning tog 13 timmar från att vattnet gick på morgonen. Värkarna startade direkt efter vattnet gick och 13 timmar senare var jag alltså mamma!
    Lycka till!

• MammaLillfis

Fick mitt första barn, en son, 28 dec 2007. Du kommer att klara av din förlossning galant. Försök se det som en unik upplevelse som inte bara är skrämmande och smärtsam utan också väldigt spännande och häftig. Det är inte många gånger i livet man får uppleva det . Oavsett vad som händer så klarar man det och det onda glömmer du på en mikrosekund så fort bebben är ute och man är hur beredd som helst på att göra om det

• Buus85

Vore det bara för förlossningen så skulle jag kunna skaffa hur många barn som helst.
    Det är jobbet efter som gör att jag bara vill ha ett!

Du kommer klara det galant, när man väl är i det så går allt så fort och man hinner inte tänka så mycket på att det gör ont

Svar på tråden Börjar få lite panik inför förlossningen!