• Lilldusan

Hoppas allt löser sej snart

10/1 var vi hos gynekolog, altt verkar okej på ultraljud mm. problemet just nu verkar vara det att min tempkurva inte är riktigt som den borde, efter äl så stiger tempen bara en dag eller två, inte tillräckligt länge alltså, nu ska man fortsätta med kurva två månader till för att se om det är ett mönster eller tillfällighet.
    Usch vad det känns som att tiden går sakta.

• Svar på tråden Hoppas allt löser sej snart
  • hopp08

En reflektion: konstigt att de bryr sig om tempkurvan, ingen mer än alternativmedicinare verkar kolla den numera. Bör du inte göra en vanlig utredning, där kollar de olika hormonvärden istället. Så slipper du vänta också. Att ta tempen varje dag o oroa sig för den tar på krafterna, vet jag av egen erfarenhet.

• AMH80
    hopp08 skrev 2008-01-20 14:30:53 följande:
    En reflektion: konstigt att de bryr sig om tempkurvan, ingen mer än alternativmedicinare verkar kolla den numera. Bör du inte göra en vanlig utredning, där kollar de olika hormonvärden istället. Så slipper du vänta också. Att ta tempen varje dag o oroa sig för den tar på krafterna, vet jag av egen erfarenhet.
    Ja, jag tänkte med så. Vi har inte gjort nån tempkurva, däremot alla hormonprover och sedvanlig utredning.
    Jag skulle grunna ihjäl mig om jag skulle greja med tempandet varje dag.
    Fråga dem på gyn ts. Hoppas det löser sig snart!
Svar på tråden Hoppas allt löser sej snart