• Mamma till viljestark dotter

Fick ditt för tidigt födda barn en infektion?

Själv fick jag en dotter i vecka 33 som fick en infektion under neotiden. Nu undrar jag hur vanligt det är. Skriv gärna i vilken vecka barnet föddes.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-18 22:06
    Med infektion menas att den var tvungen att antibiotikabehandlas.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick ditt för tidigt födda barn en infektion?
  • Snorkis

Det beror på vad du menar med infektion..?

Min son föddes i vecka 29 och han blev förkyld när vi kom hem... och det är ju en infektion..

• cloudberry79

Nej, vi har klarat oss än så länge iallafall, peppar peppar...

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • FunnyFairytale

Nja,en förkylning är väl ett virus medan en infektion har med bakterier och inflammation att göra?

Min son föddes i 34+5 och han klarade sig.

• Gemelas

Mina tvillingar föddes v 29+1 och den ena tjejen fick en infektion i naveln innan den läkte ihop ordentligt. Troligen pga alla infarter. Men den läkte mha antibiotika. Sedan blev båda förkylda på neo när de var runt 33v.
    Väl hemma från neo höll de sig friska men vi har varit jätteförsiktiga och hållit oss ifrån folksamlingar och dagisbarn. De fick sin första förkylning nu när de var 15 mån så vi har klarat oss bra med tanke på deras tidiga födelsevecka.

• maroon

Inga infektioner på neo, har bara varit hemma i två veckor, men inget här än i alla fall.
    Fick antibiotika på neo en gång, men det var för att han fick navelkateter o då gav de antibiotika "om utifall".
    Han är född i v 31+0

• tinaw

Min dotter fick RS när vi kommit hem. Virusinfektioner kan man inte antibiotikabehandla, men hon fick ligga i CPAP m syrgas osv. In på sjukhus igen alltså.

• Smurflovve

nej han fick ingen infwektion född i v.34

• kicka84

Har en dotter som föddes i v25+5 den 2januari,
    hon har haft enfektion som hon fick behandling för som nu har gått över. men än är ju risken stor att hon åker på ännu en infektion...men vi hoppas att hon klarar sig!
    tösen har vart med om så mycket (hjärnblödning på båda hjärnhalvor,legat i respirator och mycket mer...).

finns då inget värre än att se stt lilla barn må dåligt och själv bara stå bredvid...en värmande hand och kängurusittning är väl vad man kan göra i dagsläget, och självklart försöka vara stark och våga hoppas på en framtid...

• Niinis

japp han är född i v.24+3 och fick en blodförgiftning och behandlades för det ett par gånger.

• Amathea

Ja.
    Mina tvillingar födda i v 24+4 hade mer eller mindre oavbrutet infektioner som behandlades med antibiotika när dom låg på neo.
    Även hemma har dom haft massa infektioner.
    NU har dom (peppar peppar) inte haft nån infektion som krävt antibiotika sen november!
    Trots att dom började dagis i slutet av oktober!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Fick ditt för tidigt födda barn en infektion?