• Lillan7704

Blev ditt andra barn också en premis? LÄS TS!

Hej!

Vi fick dotter i November 2005. Hon föddes i v.32.
    Väntar nu vårat andra barn och tankarna är naturligtvis många.. Jag är nu i v. 31 och precis i dagarna då jag började läcka fostervatten under första graviditeten.

Nu undrar jag om du som har en premis, kom andra barnet också förtidigt? Och då menar jag barn som föddes innan v.36. Efter det räknas dom väl inte som prematurer om jag fattat dom på Neo rätt?

Så, frågan är alltså om du födde ditt andra barn prematurt, dvs innan v.36?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 20:04
    Delfin73 var vänlig nog att informera mig om att en bebis räknas som prematur fram till 36+6, så rösta efter det, eftersom det är rätt!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blev ditt andra barn också en premis? LÄS TS!
  • little mommy

min syrra har två st barn båda prematur du kan läsa om barnens födelse i hennes blogg hon heter ida04 emma06

• LuMa

Nej.

Första kom i v. 35 och andra i v. 38.

• delfin73

^Barnen räknas som prematurer tom v.36+6.
    Alltså hela 37 veckor (37+0) räknas barnet som fullgångna.
    Mitt första barn föddes med akut snitt , han  var tillväxthämmad och föddes i v. 36+0.
    Min yngsta föddes i v.35+0,men var väldigt omogen för sina veckor och räknades som om hon var född i v.30.

• Lillan7704
    delfin73 skrev 2008-01-16 13:03:35 följande:
    ^Barnen räknas som prematurer tom v.36+6.Alltså hela 37 veckor (37+0) räknas barnet som fullgångna.Mitt första barn föddes med akut snitt , han  var tillväxthämmad och föddes i v. 36+0.Min yngsta föddes i v.35+0,men var väldigt omogen för sina veckor och räknades som om hon var född i v.30.
    Okej, tack för infon!
  • Annaoliver

Hallå. Vår förste son Oliver kom i v.25+5. Sen när jag väntade Ludvig så ville han titta ut i v26+5 men då fick dom stop på det, sen ville han ut i v.32+4 men då stoppade dom det oxå, men sen tredje gången gillt så kom han ut. Då var jag i v.35+6.

Lycka till!!!!
    Kram kram

• knäppisen

nr 1 v 33+5
    nr 2 v 29+0

• Dammtussan

Nej

nr 1 34+3
    nr 3 bf-1

• iii83

Tinna i v. 36+6 (vattenavgång, hepatos)
    Lilja v. 35+2 (akutsnitt pga plötslig arytmi, hepatos)

• Lillan7704

Hmm, nu är det ju inte så många som har röstat tyvärr, men ser man på dessa siffror verkar det ju som att det inte är ovanligt att få en premis till..
    Vet ni varför ni födde förtidigt? Vi har inte fått någon förklaring till varför Emilia kom när hon gjorde... Inte som dom med säkerhet kan sätta fingret på i alla fall..

iii83:
    Vad är hepatos?

• iii83

Leverpåverkan, i mitt fall orkar troligen inte levern rena så mkt blod och tål inte graviditetshormonerna.

Svar på tråden Blev ditt andra barn också en premis? LÄS TS!