• memme1983

Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)

Hej.
    Är nervös för förlossningen, tycker bara att jag hör hur fruktansvärt ont det gör..hur ont gör det? är i v 35 så snart är det dags..

• Svar på tråden Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)
  • veronicaq

inte så farligt,skulle vilja göra de dagligen!coolt som fan... lustgasen funka bra

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Fam Edbom

Det gör ont!!!

Men det är bättre o vara beredd tror jag. Eftertiden på BB o så är väldigt jobbig med. Men hoppas du får en bra förlossning..

Lycka till

• jungfu

läs min förlossningsberättelse i bloggen... Det gör jätteont, men ändå inte. Mellan värkarna är det hur soft som helst, och de håller ju inte i sig mer än nån minut. Och om det drar ut på tiden så ta epidural - då blir hela BBvistelsen som att vara på spa

Håller med veronicaq, häftigare och coolare upplevelse kan man inte vara med om. Är avundsjuk på dig som får vara med om det för första gången.... Kram o lycka till

en gång ko, alltid ko
  • veronicaq

lä's min berättelse i min blog här på min sida

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Emeliela

Det GÖR ont, det går inte att komma ifrån. Men smärtan är ju "positiv". Skulle göra om det hundra gånger bara för att få tillbaka stunden då han kom upp på mitt bröst. HAde bara lustgas men skulle kunna tänka mig eda tills nästa gång..
    Har förlossningsberättelse i bloggen

• Camilllla

Nu när det snart gått ett år kan jag inte minnas att det gjorde ont alls Jag bara undrar vart min lillplutt tog vägen och blir tårögd av att tänka på de där första dagarna på BB.. Jag blir faktiskt bara riktigt avundsjuk av att tänka mig in i din situation!

Men för att svara på din fråga så tyckte jag att värkarna kändes som väldigt stark mensvärk.. När jag fått värkstimulerande blev det bara för mycket, då beställdes epidural men det tog tid innan de hann komma och den tiden var den värsta på hela förlossningen.. Dessutom hade jag lustgas då som egentligen inte hjälpte så mycket tror jag och jag blev bara trött av den.. Sen var det bara rätt kul och spännande när epiduralen väl var satt Visst gjorde det ont ibland, men inte mer än man klarade..

Förlossningsberättelse borde finnas i min blogg, om den inte försvunnit nu när FL gjort om

• Emerald88

På en skala 1-10, så får jag säga 6.

Ont gör det, såklart! Men jag tyckte inte att det gjorde så hemskt ont som man hade förväntat mig. Har varit med om saker som har gjort mycket ondare än att föda barn. Jag skulle kunna föda barn varje dag. Det är ju skithäftigt! Lustgasen är en jättebra smärtlindring tycker jag.

• aktuelle

inte spec ont.. från första värken tog det ca 15 timmar, men de värkarna gjorde inte ont.. började göra lite ont 3 timmar innan hon var ute (då for vi till förlossningen).. hade krystvärkar 8 minuter, tre krysvärkar. badade, fick akupunktur och lustgas och klarade mig bra på det hela förlossningen. Erbjöd mig eda, men tackade nej. 

- IRMA Dec 2006 och liten bf 30/1 -
  • cloudberry79

Hade fysiskt sett en drömförlossning.. Fyra timmar från första värken tills han kom ut. Visst gjorde det väl ont, just då, men jag skulle lätt göra om det!

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Countryfreak

Jag kan inte påsåt att det gjorde så extreeemt ont som alla sagt at det skulle göra..
    Visst det gör väl ont man e dum om man säger annat men jag kan meddela att jag vart glatt överaskad över hur bra kroppen är på att hantera smärta..

Efter att dottern var ute frågade jag min man om vi inte skulle ha en till nu på stuberten..
    Och nej jag skämtar inte..  Jag var helt klart redo för en till..

Så skulle det ha gjort ont så hade jag absolut inte blivit gravid så tätt inpå som jag blev nu..

Ta det lugnt när det e dags så kommer kroppen att ta hand om dig..
    Jag är riktigt avis på dig förlossningen var juh det roligaste på hela graviditeten..!
    Lycka till!!!

Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
Svar på tråden Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)