• mansixxa

Bebis i vecka 34-35?

Vattnet gick i fredags då jag var i vecka 34+4 och nu sitter vi här hemma och väntar på att värkarna ska komma. Det känns som om det kommer att bli en lång väntan! Här trodde ju jag nästan att vattenavgång=förlossning inom vääldigt kort. Snart har det gått 48 timmar och inte ens en antydan till att något skulle vara på gång... Kom precis hem från BB där vi varit inne på kontroll och allt ser grönt ut. "Åk hem, vila och vänta på värkarna".

Självklart sitter man ju här nu med miljoners med frågor i huvudet. Kanske nån av er har svar på dom? :)

Ni som fått barn i vecka 34-35 (fulla veckor), vad vägde era guldklimpar när de föddes? Hur var tiden efter förlossningen? Hur länge fick ni ligga kvar?

Sprattlet 18 februari 2008 | mansixxa.se - sprattlet.mansixxa.se
  • Svar på tråden Bebis i vecka 34-35?
  • Froggis76

Jag vart visserligen igångsatt v 34+2, men han vägde 2090g o var 44 lång!

• Nibu

Hej!

Vi fick en dotter 29/12 -07

Hon vägde 1726 g och 41,5 cm lång.

Vi fick åka hem i fredags efter 2 veckor på sjukan.

Hon sondmatas fortfarande men vi kämpar med ammandet!

Mvh Nina

• EJLM

Min son är född i v.34 han vägde 2288 och var 45 lång (andra barnet) det var tydligen en väldigt normal storlek, mitt på kurvan för den evckan...han ahde hjärtfel när han föddes så vi låg inne i en månad för operation osv, när operationerna var över och han var ca 1 mån gammal vägde han fortfarnde 2100gram(han vägde lite extra vid födseln pga av vätska i kroppen som var där pga av hjärtat) efter operation fick han vätskedrivande så att han hamnade på "normalvikt".
    Idag är han ett år, om ett par evckor, väger ca 7,5. han har alltid varit liten, men han kan nästan gå och mentalt är han som vilken ettåring som helst....

har lagt in bilder från första tiden i galleriet.

• malinsoderman

Hej!
    Vår dotter föddes i vecka 34 + 0. Hon vägde 1860g och var 41,5cm. Hon har en kromosomavvikelse och har hela tiden varit liten. Har satt in alla vikter osv på våran sid ifall du vill gå och läsa.

Vi var på sjukhus i ca 5 veckor.

Hos oss sade de att normalt är barnen på sjukhus tills det att de skulle ha nått fulla veckor i magen eller eventuellt får de åka hem 1 - 2 veckor tidigare.

• twinstar

Hej!
    Vi fick vår tjej i v34+5. Hon vägde 2245 och var 45 cm lång. Hon klarade sig med enbart värmesäng och solning för gulsot ett åar dagar oc så fick v kämpa med sugreflexerna ett tag så vi sondmatade i början.

Var på neo i två veckor innan vi fick åka hem.

Ni är hon 12 veckor och är fortfarande liten och väldigt smal.
    Hon väger nu ungefär 3800 och är 55 cm lång.

Långsamt, långsamt växer hon ikapp.

Vårt största "problem" just nu är att hon äter väldigt långsamt. Typ 60-90 min per mål.

• NicoFina

Min lilla tjej föddes i v.34+6 hon vägde 2505 och var 43 cm lång!
    Allt gick jätte bra och vi åkte hem från sjukhuset 3 dagar efter hon föddes.
    Hon hade inga problem alls. I dag är hon en glad 4 åring med ett *pip* humör.

• Mama Law

min lilla towa föddes i vecka 35+0 då vägde hon 1977g och va 45 lång låg på neo 3 veckor varav hon sondades 2½ pumpade från dag 1 och fick amningen att funka när hennes gulsot va borta

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Smurflovve

min son föddes i v34, vägde 2350 gr o va 46 lång, fick ligga kvar i 12 dagar. han hade sond och värmesäng.

lycka TILL!!! KRAM

• Little Ms Chatterbox

Mitt vatten gick i v.35+3 med Cayenne, jag blev inlaggd och skulle ligga ner, det var inte tal om att vänta på värkar. Men det var infektion som inte gick tillbaka med antibiotika så jag blev igångsatt. Blev gelad 2 ggr men det hände inget. Men sen på natten började det av sig själv nästa dag föddes hon, var i 35+5 då. Hon vägde 2895g och var 46 cm. Hon fick vara på Neo i 5 dagar, hon behövde sola bort gulsoten och lära sig att amma.

Meya & Milton kom i v. 35+4, Milton behövde C-pap ett tag, (ca ½ dygn) och fick syrgas på tuss sen, sondmatades lite det första tror jag medan han låg i C-papen, mest för bekvämligheten. De behövde sola ett par omgångar så vi stannade på Neo i 10 dagar.
    Var si och så med amningen, jag pumpade mest den första månaden.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • mansixxa

Tack så hemskt mycket för alla svar!

Nu har det gått 51 timmar sen vattenavgång och fortfarande inte ens en antydan till att nåt skulle vara på gång.. Undra hur långa dagar detta kommer att bli.. :) 

Sprattlet 18 februari 2008 | mansixxa.se - sprattlet.mansixxa.se
Svar på tråden Bebis i vecka 34-35?