Föräldrar som inte har sina barn på förskola. Lund/Malmö.
Ja, finns ni? Ni som har lite större barn två, tre år.
Har en son som är två år och två månader och vi är hemma ännu.
Ja, finns ni? Ni som har lite större barn två, tre år.
Har en son som är två år och två månader och vi är hemma ännu.
Japp, är hemma med våran dotter på snart 6 år och son på 16 månader
Tja, inte riktigt men jag har 2 hemma, äldsta är snart 22månader.
Här är en till som är hemma men min pojke är inte sååå stor. Han är bara 18månader, och om en månad kommer barn nummer 2 och vi ska vara hemma tillsammans alla tre ett tag framöver.
Vi bor I malmö. Var bor ni andra?
Lund här, 1 månad- då börjar du bli tung o frustrerad då?
babalu HAHAHA precis. Du hade två hemma såg jag nu. Hur har du haft det första tiden. Som förväntat? Är det kaos som vissa säger, eller har det löpt smidigt?
Helt ärligt. De tre första månaderna var hemska. Jag undrade flera gånger vad jag gett mig in på och kände mig som världens sämsta mamma som inte redde ut det.
Sen dess har det varit enkelt och underbart och så som det "ska" vara. Men innan man vant sig, kommit in i rutiner och fått det "smidigt".... så tja, mer än kaos skulle jag säga.
Planera för att ha pappan ledig mycket första tiden, framförallt när de är så täta.... och med tanke på att du inte har första på dagis som avlastning. Så- stå ut de första 3- det blir bättre. Faktiskt.
ts, sorry, of topic
Babalu: Wow Det gäller att njuta av denna månad då helt enkelt!
Skönt att ni fått in rutiner nu. Min kille pluggar på lärarhögskolan och har mkt tid hemma så vi ska förhoppningsvis kunna hjälpas åt rätt så skapligt!
babalu: Nej då, det är inte OT. Vore kul om vi kunde lära känna varandra lite, vi som fortfarande är hemma.
Själv bor jag i Lund. Det är en trist årstid tycker jag. Svårt att hitta lekkomisar till Oliver. Hoppas våren kommer snart så det inte är så tomt på lekplatserna längre.
Har ni några tips på ställen, tex caféer, eller ÖF, eller annat, som ni gillar, där det finns lite äldre barn? ( Tycker nog det känns lite skumt att kalla min son som är två år och två månader för "äldre" )