• trebarnsförälder

Näsblod på natten

Jag undrar om det är ngn mer som har barn som blöder näsblod på natten????
    Jag har en dotter som är 7 år och ibland har jag upptäckr på strimmor av blod på sängkläderna.Men idag var den en stor blodfläck på lakanet och på örngottet.
    Är det ngn mer som vet vad detta kan komma sig.
    Idag sa hon att hon hade blött näsblod eftersom det fanns kvar blod i näsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-15 14:34
    Vi var och tog prover på henne och då visade det sig att hennes blodvärde samt andra provsvar ej var bra !!!!
    Nu blir ju man lite orolig ,är det ngn som varit med om detta??

• Svar på tråden Näsblod på natten
  • Emmsie

Jag har inga barn, men är själv en person som kan blöda näsblod på natten. Dock har jag också lätt för att få näsblod i övrigt, ytliga blodkärl i näsan som gärna brister, tyvärr.
    För mig kommer det i samband med förkylning eller mens.
    Det jag funderar på är om hon inte vaknar av det (för det gör jag). Inte bra om hon har mycket näsblod någon natt och ligger på ryggen. Då rinner det ju bakvägen ner och hon kan kvävas.
    Hos läkaren kan man bränna blodkärlen, men för att de ska kunna se vart de ska bränna behöver man som regel ha näsblod just då.
    Hoppas att det gav någon klarhet i det hela.

• trebarnsförälder

Tack för svaret

Tydligen hade hon vaknat av det inatt då det var väldigt mycket.
    Jag får väl avvakta och se men det var lite otäckt denna gången då det var mycket blod.Hon är ej heller förskyld

• skorven2

Jag bödde väldigt mycket näsblod om nätterna som barn. När jag var liten vaknade jag inte utan min mamma höll papper mot näsan eftersom hon vaknade av att jag snörvlade elelr så. Jag sov i deras säng då. Senare när jag blev äldre vaknade jag alltid då jag hade näsblod, jag höll bara för med ett papper och det forsade ut blod då jag var tvungen att byta papper för det gamla var fyllt med blod. Senare började jag hälla igen näsan, alltså hålla ett tryck på näsborrarna så att blodet inte kunde komma ut. På så sätt stoppades blödningen. Har även bränt 2-3 ggr i näsan. Nu på äldre dagar blöder jag näsblod ibland då jag är förkyld osv, men inte särskilt ofta.

• hewi81

jag blödde jättemycket näsblod på nätterna när jag var liten, när jag blev lite äldre kunde jag börja störtblöda på dagarna, när jag gick på gymnasiet så konstaterade dom att jag hade tunna kräl i näsan och fick bränna, och sedan var det bra ett tag, numer jga kan börja störtblöda om jag är förkyld eller trött...

• trebarnsförälder

Tack för svaren
    Man kanske skulle bränna kärlen om det fortsätter då

Tack

• idape

Hur gick det sedan? Var var det? Min dotter har samma!

Svar på tråden Näsblod på natten