• DahlgrenSanden

3 missfall...

Jga har fått tre missfall innan, min man och jag bestämde oss för att vänta tills all prover var klara men då mitt i allt jul och nyårs stök kom jag på att jag inte har fått min mens... Helt oplanerat men välkommet. Jag mår extremt illa men det är ju ett bra tecken. får se hur det går denna gång. men nu kommer min fråga. Vad kan det vara för fel när man får så många missfall??? jag har ju en läkare men har inget förtroende för henne eftersom jag knappt förstår vad hon säger..

• Svar på tråden 3 missfall...
  • Indran

Hej, Beklagar dina mf. Själv har jag haft tre mf och gått igenom en utredning med diverse provtagningar på mig och min man. Denna utredning visade inte på något som var fel. Jag var då i kontakt med DR Leif Mattiesen som ordinerade innohep som är blodförtunnande vid min fjärde graviditet, han tror att detta förebygger missfall. Och det fungerade, nu i december föddes vår lilla dotter, helt perfekt och underbar. Så ge inte upp och begär hjälp så finns det stora möjligheter att lyckas till slut. Många kramar!

• Indran

Missade att du var gravid! Håller tummarna för er!

• Happygirl79

Har också haft 3 mf, och pågående utredning. Väntar på provsvar, men fått tillbara ett redan som visade att jag har underfunktion på sköldkörteln som är en vanlig orsak till mf.
    Hoppas det går bra för dig denna gången, håller tummarna!

• StoraD

hej, jag håller med det som Indran säger - det finns en hel del som fått hjälp av blodförtunnande som visat sig kunna förebygga missfall. t.ex. Trombyl som många här på fl fått ordinerat. Hade jag varit som du hade jag kontaktat en gyn, gärna privat, som kan tänka sig att ge ngt som kan vara förebyggande!

www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/nyheter/artikel.asp

många här har fått hjälp av Lucinakliniken i Sthlm. Själv ska jag träffa samma läkare som Indran haft!

lycka till!!!! (och hoppas du är gravid! håller tummar!)

• Vikingakvinnan

Lycka till! Det finns inget allmänt svar på din fråga. Vissa får tyvärr bära tyngre bördor än andra.
    Jag har själv 4 mf bakom mig. Det finns ingen förklaring. Däremot så fick jag Trombyl och extra graviditetshormoner vid den graviditet som resulterade i vår fina dotter. Det funkade för mig. I alla fall en gång.

Svar på tråden 3 missfall...