• Snickartjejen

Niferex

Ni som ger era barn Niferex, hur är dom i magen? Hårda, lösa, vilken färg?

Själv är min tös väääldigt lös, diarré och färgen är svart-mörk grön. Detta var fullt normalt enligt läkare på neonatalen.

Kram

• Svar på tråden Niferex
  • knäppisen

Mina barn har också haft lös avföring när de fått niferex. Färgen har varit väldigt varierande...från ljusgult till svart. Däremot så tror jag båda två haft ont i magen av niferexen för magknipen blev mindre när vi slutade, eller så hade det blivit mindre ändå, det är ju svårt att veta.

• Trolltoka

Min lilltjej har mörkgrön avföring med niferexen. Och relativt lös. Iof nu äter hon mer vanlig mat också.

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Snickartjejen

Hmm, ja det verkar vara vanligt ändå med lös avföring. Läkarna sa till mig att det är ovanligt. Min lilla tjej har också magknip men hon grinar inte utan mer krystar. Usch, man tycker så synd om henne.

Tack för era svar!

Mamma till två prematurer födda i vecka 27+1 och 30+4.
  • Hej å hopp

Min lilla killes avföring blev alldeles svart och något hårdare. Slutade med niferexet efter ca 1 vecka, för han fick sån magknip!

• mistryrose

Mina tjejer får grönt och hårt bajs av niferexen. Jag hoppas så att vi kommer att slippa ge dem den eftersom det inte är kul att de blir förstoppade. Tycker verkligen synd om dem när de ligger och krystar och klämmer.

Svar på tråden Niferex