• Fru v

Någon som är runt 25år

Någon som är runt 25år och adopterad och väntar första barnet?
    Själv är jag adopterad ifrån sri lanka, kom till sverige när jag var 2månader ca.
    Saknar lite o ha min biologiska familj omkring mig nu när vi ska ha barn...
    Finns de någon mer som känner så? eller känner något annat?

• Svar på tråden Någon som är runt 25år
  • linda gbg

Min son har hunnit bli 3 månader men jag känner också så. Skulle vara underbart om min bio mamma & pappa kunde se honom! Har ingen kontakt med den familj som adopterade mej här i Sverige numera. Endast min adoptiv mamma som jag börjat få okej kontakt med nu på senaste året. Min pojkväns föräldrar säger ofta att min son påminner om dom när dom var små i vissa drag, och hade jättegärna velat veta om det finns något i honom som är likt mina föräldrar... Men men... Just det, grattis till bebisen! Hur långt har du gått hittills ? :) Har du någon info alls om ditt ursprung ?...

• FrökenL

Jag är 31 så inte riktigt 25 men nästan Också adopterad men väntar 2 a barnet. Jag minns när jag väntade min son dock att man fick mycket funderingar kring det biologiska bandet.

Men jag har dock bra kontakt med mina adoptivföräldrar och skulle inte vilja byta ut dem för allt i världen .-)

• Fru v

ok. Du har ingen kontakt med din biologiska familj?
    Tackar :) är i v. 30 nu...jadå..varit nere i sri lanka flera gånger, hälsat på min familj. brevvväxlar med dom, det känns bra...

linda gbg skrev 2008-01-10 16:28:10 följande:
    Min son har hunnit bli 3 månader men jag känner också så. Skulle vara underbart om min bio mamma & pappa kunde se honom! Har ingen kontakt med den familj som adopterade mej här i Sverige numera. Endast min adoptiv mamma som jag börjat få okej kontakt med nu på senaste året. Min pojkväns föräldrar säger ofta att min son påminner om dom när dom var små i vissa drag, och hade jättegärna velat veta om det finns något i honom som är likt mina föräldrar... Men men... Just det, grattis till bebisen! Hur långt har du gått hittills ? :) Har du någon info alls om ditt ursprung ?...
  • en glad

Läs Sofia Frenchs bok "På jakt efter mr Kim i Seoul" - hon beskriver precis den känsla du har...

• linda gbg

Nee tyvärr har jag inte det. Har inte heller någon spec. stor chans till att få nån kontakt där... Oh spännande, du är nära nu juh :) Vet du om det blir en pojke eller flicka ? :) Sinnes va kul att du har bra kontakt med dom! :)

Fru v skrev 2008-01-10 18:50:22 följande:

ok. Du har ingen kontakt med din biologiska familj?Tackar :) är i v. 30 nu...jadå..varit nere i sri lanka flera gånger, hälsat på min familj. brevvväxlar med dom, det känns bra...
  • Fru v

jobbigt...
    vi vet ej kön, kommer inte heller ta redan på det...
    mina föräldrar här i sverige har haft brevkontakt sen jag var liten, men när jag kunde börja skriva själv så gjorde jag det...det känns jätte bra.

linda gbg skrev 2008-01-11 05:40:53 följande:
    Nee tyvärr har jag inte det. Har inte heller någon spec. stor chans till att få nån kontakt där... Oh spännande, du är nära nu juh :) Vet du om det blir en pojke eller flicka ? :) Sinnes va kul att du har bra kontakt med dom! :)Fru v skrev 2008-01-10 18:50:22 följande:
  • MirjaochJolinesMamma

Åh..vill oxå ha kontakt med min biologiska mamma...lyckos dig...

Är 29 i år...fick 1:a barnet när jag var 25, 2:a när jag var 26. Kommer oxå från Sri Lanka!

Grattis till graviditeten.

Känner så väl igen dina känslor...Ska skicka in papper till den adoptionsbyrån som hade hand om min adoption. De hade visst folk på plats, som kunde hjälpa till att leta upp släktingar.

Ha det

• tas

hej jag är adopterad o är 25år o jag har 3 barn. mitt sista barn har min biölögiska mamma varit med sen han kom o det känns skönt.. jag känner oxå att man saknar en hel del.. jag har nyss fått kontakt med min biologiska mamma o vi har brevkontakt o när man fick kort på min biologiska mamma kände man att mina barn har fått lite drag av henne... När ska ni ha barn??

• Fru v
    tas skrev 2008-01-21 22:49:52 följande:
    hej jag är adopterad o är 25år o jag har 3 barn. mitt sista barn har min biölögiska mamma varit med sen han kom o det känns skönt.. jag känner oxå att man saknar en hel del.. jag har nyss fått kontakt med min biologiska mamma o vi har brevkontakt o när man fick kort på min biologiska mamma kände man att mina barn har fått lite drag av henne... När ska ni ha barn??
    okej..vi ska ha barn i slutet mars...
Svar på tråden Någon som är runt 25år