• Madeleine 89

19 år och 2barns mamma!

Jag är 19 år (om 3 dagar :))  och har en son på 1½ år.
    Väntar nu nr 2 med BF i mitten av Juli.

Hur tänker ni om att jag är så ung och snart 2 barns mamma?!
    Tycker ni att det är konstigt?

Själv tycker jag att det inte känns som jag är 19.
    känner mig betydligt äldre. Blir nog så när man har barn.
    Man blir ju tvungen att vara vuxen.

• Svar på tråden 19 år och 2barns mamma!
  • UnderbaraSöner

Jag tycker du e ung, men tycker även ja e ung som fick när jag var 20..ser inget negativt i att va ung mamma bara man själv ser att man klarar av det..kan ge trygghet och har ekonomin för det..

• 3busungar

jag ser inget fel med det..
    man hör så mykke strunt hiv.
    hur man än gör med sitt liv.
    har man ett barn så förväntas det att det kommer en 2:a snart.
    har man 2 tjejer så tror de att man vill ha en trea för att få en son.
    jag försöker att strunta iallt folk säger...

men 2 barn är helt underbart..du vet ju redan hur det är o ha barn o klarar av det så då ska de inte ha något att säga om..
    för någongång vill du ju ha en 2:a så det är nog mest att folk kanske lägger sig i ålderskillnaden på barnen..
    men som sagt folk lägger sig i för mykke..

• molliemus

Min första tanke är gud vad ung du är, men jag känner inte dig och du är förhoppningsvis väldigt vuxen av dig. Själv var jag 24 när jag fick min första.

• Madeleine 89

Okej,att jag är ung tänker nog dom flesta.
    men jag undrar om ni får fördommar direkt ni ser min ålder?

Folk brukar tycka det är jätte kul när jag säger att jag är mamma
    men nämner jag min ålder så ändrar sig folk genast.

Tror inte jag hade varit annorlunda som mamma om jag vore 30.

• Modin

Hejsan.. Jag blev 19 i nov och ja väntar min andra i maj.. Har en dotter på 1½ innan.. :)

Grattis får ja säga.. Va roligt för dig :)

• UnderbaraSöner

Madeleine 89 skrev 2008-01-09 20:33:46 följande:

Okej,att jag är ung tänker nog dom flesta.men jag undrar om ni får fördommar direkt ni ser min ålder?Folk brukar tycka det är jätte kul när jag säger att jag är mammamen nämner jag min ålder så ändrar sig folk genast.Tror inte jag hade varit annorlunda som mamma om jag vore 30.
    jag reagerar inte d minsta på din ålder..d väldigt vanligt att va ung förälder idag..tycker mest att d kul att d gått så bra trots din ålder..d är ju d viktigaste..
  • Flamma

Först: GRATTIS till barnen

Jag har absolut inga direkta tankar om åldern, mognad har ju inte alltid med åldern att göra. Kan dock tycka att man bör kunna försörja sej själv, d.v.s. med Fp eller sambo/make/pojkvän. Säger absolut INTE att du inte kan försörja dina barn, utan talar för människor i ALLA åldrar, rent allmänt!

• Sabine1989

Grattis säger jag med !
    Ser inget fel alls i att vara 19 år och 2barnsmamma då jag själv ska blir 2barnsmamma i juni =) Jag känner igen mig i det du skrev om att folk ändrar sin åsikt när dom får veta min ålder (18år)
    Lycka till !

• Madeleine 89
    Sabine1989 skrev 2008-01-09 21:05:49 följande:
    Grattis säger jag med ! Ser inget fel alls i att vara 19 år och 2barnsmamma då jag själv ska blir 2barnsmamma i juni =) Jag känner igen mig i det du skrev om att folk ändrar sin åsikt när dom får veta min ålder (18år) Lycka till !
    Kul med en till 89a som väntar nr 2. Grattis till dig med :).
    En låååång väntan...
  • jerseyko
    Grattis

Tycker inte det är något konstigt alls att du väntar nummer 2 och 1an är 1½ år, du kunde lika väl vart 29 eller t.om. 39!

Tycker det är mer konstigt att du startar en tråd och undrar om det är konstigt Flört
Svar på tråden 19 år och 2barns mamma!