homopat?
Är de nån som kommit i kontakt med en homopat? en kompis tipsade att jag skulle gå dit... vad gör en sån då, som inte en BM el läkare kan göra?
Är de nån som kommit i kontakt med en homopat? en kompis tipsade att jag skulle gå dit... vad gör en sån då, som inte en BM el läkare kan göra?
En homeopat blandar ut extremt små mängder örter i vanligt vatten och säljer för extrema summor och påstår att den dekokten kan bota precis vad som helst som läkarna inte kan bota!. Rent bluff och båg oavsett vad du hört! Gå inte dit vad du än gör!De har ingen som helst vårdutbildning eller kunskap om barnlöshet ö.h.t,deras "kunskap" grundar sig på österländskt religiöst hokuspokus. Förlita dig på vad vetenskapen kan göra för dig istället!
Hej!
Pimpinellan: Jag tycker att du är onödigt krass. Min homeopat
har hjälpt en massa barnlösa par på traven som gått bet i den svenska landstingssvängen...Jag har själv sett bilderna på bebisarna och läst tackbreven de skickat till henne i klippboken på hennes mottagning.
Österländsk visdom slår många ggr stelbent trångsynthet inom svensk sjukvård.
Själv har jag sluppit ifrån en gallblåsoperation med hennes hjälp. Har sett beviset själv både på ultraljud och på annat sätt.
Nu piggar jag upp mitt ägglossningssystem med homeopatmedel. Får se hur det lyckas. Skall köra igång inom kort som 44+are.
/H
De har blivit gravida TROTS att de gått hos henne i så fall. D.v.s de skulle fått barn ändå. INGEN ska nånsin kunna få mig att tro att vatten med lite gräs i skulle kunna bota barnlöshet. Det är kvacksalveri av den värsta sorten och borde förbjudas. HUR i all sin dar skulle vatten kunna bota faktiska fel som t.e.x dåliga spermier eller stopp i äggledarna? Det har gjorts vetenskapliga studier på vad homeopatmedicin egentligen innehåller och även om örterna i sig kanske i hög dos skulle kunna lindra en del åkommor så är den faktiska substansen alldeles för låg för att den ö.h.t ska kunna ha nån effekt. Jag håller inte med om att österländskt mambojambo skulle slå vad du kallar västerländsk "trångsynthet" och som jag kallar vetenskap och rena fakta. Det ENDA jag kan hålla med om till viss del är att läkarna inte har all kunskap om hur komplext sambandet mellan t.e.x. kropp och själ är,men att därifrån dra så stora växlar som homeopaterna gör - nä,du tack! OM nu verkligen de här dekokterna funkat så hade de blivit en del av den riktiga vården och medicinen,men än har ingen och kommer ingen att kunna bevisa det.
Och du i din ålder borde väl begripa bättre! När man är så gammal som du är även äggen gamla och ingenting i hela världen kan få dom att bli av bra kvalitet igen. Jag missunnar dig inte att få barn för det är inte omöjligt alls i din ålder,men dock betydligt svårare än när man är 20. Nu lägger jag ner debatten från min sida och hoppas att nån -speciellt t.s - begriper att detta är rent nys!
Gammal och/eller vis?
Jag hoppas trådstartaren går efter egen magkänsla, precis som jag gjort och alltid kommer att göra ;)
Och nej jag är inte desperat har 2 ljuvliga kottar sedan tidigare men känner att det är dax för 3:an nu.
Lycka till JenMark och alla andra här!
/H
tack för era synpunkter, de tåls att tänkas på... ;)
Ni har helt rätt något mambojambo behövs inte
Jag gick under många år till en homeopat för att få bukt med min PCO. Denne arbetade med kombinationen homeopati och zonterapi. På bara 3 månader fick jag regelbunden mens och ägglossning.
Jag är i grunden en skeptiker och hade aldrig trott på det om det inte var så att jag faktiskt har personlig erfarenhet av att det fungerar. Jag har sett många mirakel under de år jag höll på med homeopati med enligt läkare olösliga sjukdomstillstånd som lösts.
Har insett att det är ett väldigt kontroversiellt sätt att bli symtomfri på, vilket bla framgår av de svar du fått i tråden. Men jag skulle vilja be er att vara lite ödmjuka inför det ni inte har kunskap om.
En homeopat blandar ut extremt små mängder örter i vanligt vatten och säljer för extrema summor och påstår att den dekokten kan bota precis vad som helst som läkarna inte kan bota!. Rent bluff och båg oavsett vad du hört! Gå inte dit vad du än gör!De har ingen som helst vårdutbildning eller kunskap om barnlöshet ö.h.t,deras "kunskap" grundar sig på österländskt religiöst hokuspokus. Förlita dig på vad vetenskapen kan göra för dig istället!
Nu piggar jag upp mitt ägglossningssystem med homeopatmedel. Får se hur det lyckas. Skall köra igång inom kort som 44+are.
/H