Flytta "hemifrån"
Min son på snart 15, vill flytta till våran lägenhet på gärdet, för han känner bara att han skulle kunna klara av det,
vet inte om han är mogen för att ha en egen lägenhet,
vad tror ni/du?
Min son på snart 15, vill flytta till våran lägenhet på gärdet, för han känner bara att han skulle kunna klara av det,
vet inte om han är mogen för att ha en egen lägenhet,
vad tror ni/du?
Jag tycker att om det inte finns något annat skäl än att han vill det, så finns inget skäl för en 15 åring att bo ensam.
Varför vill han flytta?
rent generellt så skulle jag inte låta mitt barn flytta hemmifrån vid 15
Vi har en lägenhet till, vi bor i närheten av gärdet, så han har nära hem.
Han säger att han känner sig mogen och att han skulle klara av det, han vill vara ensam med vänner/flickvännen, så jag kan också förstå honom, eftersom att han har småsyskon som stör ofta.
han är fortfarande omyndig så mitt svar är nej..
hur hade han tänkt försörja sig o vem ska städa o se till att lägenheten sköts? Ni?
Hur skulle det funka rent praktiskt, med mat och sovtider och så? Skulle han kunna sköta sig helt själv?
Mina söner skulle absolut inte fått det.
jag flyttade själv hemifrån när jag var sexton och då va de tre mil hem till mina föräldrar. Det har gått utmärkt faktiskt och jag har mognat rejält av det. Jag förstår inte föräldrar som gör allt bara för att hålla sina barn hemma.
Vi köpte lägenheten för två år sen, så det kostar ju inget precis med lägenheten och han ska ju inte alltid bo där, han vill ju bara bo där några dagar i veckan.
Jag flyttade hem till farmor som nästan aldrig var hemma när jag var 15. Lagade mat, handlade, städade och tvättade själv.
Sen när jag var 17 flyttade jag till en lägenhet ihop med en tjejkompis.
När jag var 20 flyttade jag 30 mil bort ensam. Jag har klarat mig jättebra.
Det bästa är nog att prova å se hur det går.
Visa att ni litar på honom.
Funkar det så e det ju bra.
SKulle det inte funka så får han komma hem igen..
Värt att pröva iaf.
jag var 15 när jag flytta å jag ahr inte flytta hem än....
man vet inte om han klarar av det om han ej har pövat ... tycker du ska låta han pröva å säga att han är välkommen hem när som helst det kan ta 2 dagar eller längre...