• Raspberry81

Crinone

Är det ngn som använt Crinone progesteron istället för det "vanliga"? Jag har blivit ordinerad det vid mitt ÄD-försök.
    Positiva eller negativa erfarenheter?

• Svar på tråden Crinone
  • Vitsippa65

Hej!

jag har använt både Crinone och de vanliga vagitorierna från Apoteket och jag personligen föredrar vaggisarna... Men det är individuellt - vet de som föredrar Crinone. Jag tyckte Crinone liksom klumpade ihop sig efter ett tag och det kändes inte så fräscht. Båda alternativen är ju rätt kladdiga men på lite olika sätt. Det går ju en del trosskydd oavsett!

• Raspberry81

Vet du om det är ngn skillnad i resultat, dvs om det finns statistik över vilka som lyckats bäst med sin ÄD behandlade med Crinone och Progesteron, eller hur du uppfattar det du hört?

Crinone blandas direkt på Apoteket av personalen vad jag hört, vet inte hur väl det stämmer? Skulle helst hämta det dagen innan avfärd eftersom det verkar känsligt mot värme.

Jo kladdigt kommer det nog bli, men man bör inte ha sex första veckorna i alla fall (om man ser det ur den aspekten). Kommer inte hända mycket i sänghalmen hihi.

Vitsippa65 skrev 2008-01-12 11:10:42 följande:
    Hej!jag har använt både Crinone och de vanliga vagitorierna från Apoteket och jag personligen föredrar vaggisarna... Men det är individuellt - vet de som föredrar Crinone. Jag tyckte Crinone liksom klumpade ihop sig efter ett tag och det kändes inte så fräscht. Båda alternativen är ju rätt kladdiga men på lite olika sätt. Det går ju en del trosskydd oavsett!
  • syster J

Hej!
    Jag har bara goda erfarenheter av crinone. Vid våra ivf:er blev jag gravid de gånger jag tog crinone (tyvärr 3 mf) men inte vid de försök då jag hade vanliga progesteron vagiatorier. Vet inte om det beror på vilken sort man använder men enl läkaren på Octavia där jag gjorde mina UL så sade hon att det visat på bäst resultat.

Håller på att bygga upp slemhinnan inför vårt första ÄD nu vecka 4. Jag ska be läkaren om att skriva ut crinone, varför ändra på ett vinnande koncept *ler*
    Lycka till!
    /J

• Raspberry81

Ja men det är lite så jag också uppfattade det.

Vart ska ni göra er ÄD?

Jag ligger nog i samma fas som Dej då.

syster J skrev 2008-01-12 16:26:46 följande:

Hej!Jag har bara goda erfarenheter av crinone. Vid våra ivf:er blev jag gravid de gånger jag tog crinone (tyvärr 3 mf) men inte vid de försök då jag hade vanliga progesteron vagiatorier. Vet inte om det beror på vilken sort man använder men enl läkaren på Octavia där jag gjorde mina UL så sade hon att det visat på bäst resultat. Håller på att bygga upp slemhinnan inför vårt första ÄD nu vecka 4. Jag ska be läkaren om att skriva ut crinone, varför ändra på ett vinnande koncept *ler*Lycka till!/J
  • LillaAnna72
    Raspberry81 skrev 2008-01-12 16:11:05 följande:
    Crinone blandas direkt på Apoteket av personalen vad jag hört, vet inte hur väl det stämmer? Skulle helst hämta det dagen innan avfärd eftersom det verkar känsligt mot värme.
    Är nog bara en skröna. Tror inte det blandas på apoteket av personalen där, de kommer ju i fädigförpackade "ampuller" - ser ut att ha packats på fabrik. De är inte speciellt värmekänsliga heller - kan förvaras i högst +25 grader... inte så många som har så varmt inomhus antar jag.
    Jaga har crinone nu och hade det även vid vår första ivf/icsi. Kände inte av nåt obehag alls. Lättanvända är de också...
  • syster J

Raspberry: Vi ska göra vår ÄD på huddinge i stockholm. Ser fram mot det med skräckblandad förtjusning *biter på naglarna*.
    Har inte uppdaterat mig så jag frågar ist, har ni genomgått ivf innan ÄD?
    Lycka till önskar jag oss båda *ler*

• Raspberry81

Tjena

Jo jag känner som du. Nu läser man en massa jag missat som gör mig oroad. Är det, ät inte det, gör blodcirkulationstester, ät zink för slemhinnans skull, motionera för blodcirkulationen, drick inte kaffe med mera med mera....gahh borde inte gyn sagt det. Jag lever precis som vanligt. Jag dricker kaffe, dricker vin, motionerar nästan ingenting eftersom jag jobbar mycket natt. Vad dumt!

Vi har inte gjort IVF eftersom jag fått diagnos POF. Eller en sorts diagnos eftersom de inte hittar andra förklaringar. Jag har ägganlag, men de fattar inte hur jag kan ha det när min FSH rusar i toppen om jag slutar med östrogenbehandling. Konstigt faktiskt!

Stort lycka till!

syster J skrev 2008-01-13 13:27:48 följande:

Raspberry: Vi ska göra vår ÄD på huddinge i stockholm. Ser fram mot det med skräckblandad förtjusning *biter på naglarna*. Har inte uppdaterat mig så jag frågar ist, har ni genomgått ivf innan ÄD?Lycka till önskar jag oss båda *ler*
  • Kabbela

Föredrar Cirone! Dom andra är så väldans kladdiga och jag fick alla möjliga konstiga problem med progesteron vaggisarn =)..

• Vitsippa65

Rasberrry, Jag har inte hört att det ena el det andra skulle ge bättre resultat. Verkar ju konstigt med samma substans. Men jag vet inte. Vaggisarna är apotekets egen produkt men de står ju inte och gör dem på varje apotek. Jag har dock inte gjort ÄD utan vanliga IVF och blivit gravid varje gång (3) men fått tidiga mf el ma. Jag har använt båda produkterna. Och som synes, det är individuellt vad man tycker!

• Vitsippa65

Kan tillägga att jag är inne på ÄD-tråden eftersom jag funderar på att lägga ner IVF och gå vidare till ÄD.

Svar på tråden Crinone