• ming

Ingen BH?

Det är så att jag gillar att gå utan BH. Jag gör det bara hemma eftersom man har fått för sig att det är "fult" att inte ha BH, eller att bröstvårtan syns lite. Ibland kommer det hem folk utan att jag har BH och då skäms jag, de kan ju "se" mina bröst. Jag går även ner till tvättstugan utan BH och jag skäms om nån ser mig.
    Jag har fått för mig att det är lite tabu att gå barbröstad, och man tänker ju själv om man ser någon "va, hade hon ingen bh?!". Och det konstigaste är att ju större, hängigare och "fulare" bröst personen har, desto värre tycker man att det är! (Skäms nästan för att erkänna det.) Men det känns intelika farligt om man har ett par sjyssta tuttar!
    Tycker ni att det är vulgärt och hemskt att gå utan?

• Svar på tråden Ingen BH?
  • Mysan82

nej nej jag tycker det är fint att gå utan.. jag trivs oxå att gå utan och det gör jag ofta...sen visserligen skiter jag i vad andra tycker..

• Lorelei

Vet du att jag har funderat över samma sak sen jag fick bröst *ler* Jag går också utan så fort jag kommer innanför dörren hemma... men får stora nojjan om jag ens ska gå ut i trapphuset och slänga soppor i soppnedkastet. Vad är det egentligen som är så farligt med att "visa sig utan"? Jag skulle nog inte reagera om någon annan gjorde det, men jag har svårt att slappna av själv... Man kan ju fråga sig vad det är som gör att man känner så... sambon bryr sig inte utan tycker snarare att det är mysigt att jag går utan BH, men om tex mamma och pappa kommer på besök så tycker jag att det känns jättepinsamt... Märkligt!

• littletiger

Om jag bara är hemma och inte ska göra nåt speciellt så brukar jag inte ha bh på mig. Skönt att vara utan ibland. Till tvättstugan - oftast utan, för då ligger dem flesta i tvättkorgen .
    Men ibland så om jag bara ska ner till affären så orkar jag inte ta på mig bh, utan tar bara en extra tröja eller jacka över.
    Tycker att det känns sådär att gå utan bh när man går ut och så, så helst har jag på mig då.

• ming

Det jag tycker är det "farliga" är att med vissa tröjor kan man ju se bröstvårtorna och konturerna. Men har man snygga tuttar så borde man väl inte skämmas.
    Känns som att folk tycker att man är vulgär och en hora.

• Lily of the valley

Jag måste faktiskt erkänna att det är rätt fult och gå utan bh om man har stora och hängiga tuttar med stora bröstvårtor som tränger sig igenom en tunn tröja.
    Nej,:-O nu får jag säkert alla lesbiska feminister på mig
    Om inte för bh`n så säkert för att jag kallar de "lesbiska feminister"...

• E l l a

Går alltid utan bh hemma, till tvättstugan osv... men inte till affären tex. Alla gör som de vill, men jag kan nog tycka att det ser lite "osmakligt" ut när någon äldre går med värsta hängtuttarna i en utdragen och slafsig t-shirt... Själv skulle jag aldrig gå ut så...

• Lily of the valley

Glömde säga, jag själv är nästan alldrig utan. Känner mig naken. Måste ha BH på mig!

• Edwina

Nej jag tycker inte att det är vulgärt eller hemskt. Fast det beror lite på hur det ser ut, om det ser (ursäkta men) slafsigt och ovårdat ut eller ordentligt.
    Själv brukar jag vara utan bh i linnen och toppar sommartid för jag retar mig på bh banden, så länge toppen inte är sladdrig och genomskinlig tycker jag att det är snyggt.
    Men jag kan förstå om många tycker att det är obekvämt och det kan vara knepigt om man har jätte stora tunga bröst eftersom det inte blir mycket till stöd.

• ming

För mig känns det som att det första folk ser är brösten. Speciellt om man har fått hårda bröstvårtor.
    Och egentligen ÄR det ju då det första folk ser!

• pucken

jag tycker att det är helt ok att inte ha bh på sig. jag har aldrig nån på mig hemma, men drar på en så fort jag måste ut nånstans, men det är för att jag knappt har några rattar och vill fylla ut tröjan lite =)

Svar på tråden Ingen BH?