• Marissa82

Förstoppning/smärta efter missfall?

Jag vet inte om jag fått förstoppning eller om jag har fått infektion efter mitt missfall..jag har otroligt ont i både nedre och övre delen av magen..(ända upp till naveln ungefär)

Jag fick missfall den 2 jan och på gynakuten sa det att allt kommit ut och det såg bra ut..men nu efter några dagar så har jag inte kunnat gå på toa på flera dagar och det gör otroligt ont i magen/analen när jag försöker..jag har mycket gaser men det gör tom ont när det är på väg ut?? Just nu kan jag inte ens gå normalt och vet inte vad jag ska göra..

Är det nån som råkat ut för nåt liknande?

• Svar på tråden Förstoppning/smärta efter missfall?
  • majka79

jag har också precis haft missfall och jag har också ganska mycket gaser. Men jag äter väldigt mycket torkade plommon och aprikoser just för att jag inte ska få förstoppning (har problem med detta i vanliga fall också) så hittills har jag inte haft några problem. Men jag tycker du ska ringa din läkare!!!

• Lia32

Fick också förstoppning då jag tidigare i höstas fick missfall. Antar att det är ganska vanligt, det är ju så mycket som händer både fysiskt och psykiskt vid ett missfall. Man utsätts ju för stor stress som i högsta grad påverkar mag- och tarmkanalen, dessutom har man ingen större lust att gå ut och röra på sig, fast det många gånger blir bättre... Håller med Majka79 om torkad frukt - jättebra! - och bananer, vatten (gärna varmt), små promenader (även om man ser ut som en fällkniv...:)) och håll dig varm och se till att få varma kramar!

Hoppas du mår bättre nu, och att det "bara" var förstoppning och ingen infektion!

Svar på tråden Förstoppning/smärta efter missfall?