• JCFN

akutkjejsarsnitt & Planerat kjejsarsnitt..

Min som föddes med akut kjejsarsnitt i 2,5månad levde jag en madröm!!!är gravid igen o livrädd!!
    vad e skillnad när det gäller ingreppet,smärtan efteråt o tillfrisknads längden??Ni som har erfarenhet av detta..berätta!!!!

• Svar på tråden akutkjejsarsnitt & Planerat kjejsarsnitt..
  • jhtc

hej jag fick mitt första barn i akut kjesarsnitt och mitt andra i planerat snitt... det känndes konstigt att en månad tidigare få veta att den datumet blir ni föräldrar igen. Man åker dit dagen innan och skrivs in och kollar sammandragningar osv. sen ringer man dit och får operationstiden till dagen efter. dagen d kommer du dit och läggs in på förberedelserummet och dom sätter kateter och nålar sen åker man ner till op. där sätter dom en bedövning i ryggen och sen ryggmärgsbedövningen och sen är det samma sätt som planerat snitt. dom går oftast in via den gamla ärr bildningen. jag hade inte ondare än första ggr och det gick mycket bra vilket jag hoppas det gör för dig med. är det något du undrar så hör av dig.

Kram

• snuttP

Jag har mått fysiskt lika bra efter båda mina snitt, ett urakut och ett planerat men psykiskt mådde jag så klart mycket mycket bättre efter det planerade.

Så som jhtc förklarade gick det mer eller mindre till för mig med.

Svar på tråden akutkjejsarsnitt & Planerat kjejsarsnitt..