Anonym (varsam) skrev 2008-01-04 17:21:12 följande:
Alltså Sobril är inget läkemedel mot depression.... det är en ångestdämpande medicin.Dom andra TS räknade upp är också mot ångest och är vid behovs medicin inte för dagligt bruk eftersom att man snabbt kan bli beroende av dom.Propavan är en sömntablett..... den får många bakiskänsla av dagen efteråt.Citalopram är en anti depressiv medicin så den hjälper mot själva depressionen. En vanlig biverkan av den är viktuppgång.Du säger att du vill ha ångestdämpande och lugnande..... fråga dig själv på vilket sätt och när är du i mest behov av medicin? Är det på kvällen? Då kanske det skulle vara bättre med en låg dos Theralén istället.... eller om du äter Citalopram så kan man ta Mianserin (en antidepp) på kvällen som tillsammans med Citalopram verkar lugnande och sömngivande.Undvik så långt det är möjligt ångestdämpande medicin (inkl. Theralén) Försök att på andra sätt lära dig hantera ångesten
Jag vill aboslut inte ha ngt man går upp i vikt av, vill snarare ha ngt man går ner lite av..
jag har försökt i flera år att hantera min ångest, sökt mkt hjälp & försökt prata med folk men jag är på gränsen att tappa konceptet nu. behöver mer än ngn att prata med.. om ni förstår.