• lewis

Grattis till den som väntar barn?

En arbetskompis till mig väntar bebis, och jag skulle vilja gratta henne och hennes kille lite - ni som är gravida, vad skulle ni ha uppskattat för något? Är det för påträngande med en bebispresent när man "bara" är halvvägs? Grattiskort? Jag skulle bara vilja skicka en liten symbolisk present för att gratulera eftersom jag blev så glad för hennes skull. Några tips?

• Svar på tråden Grattis till den som väntar barn?
  • Miss Mii

endel är ju ganska skrockfulla och vill inte handla nåt till bebisen så tidigt (jag inkluderad) men det finns såna där mag-smycken som kanske skulle passa?
    Det är ett långt smycke som mamman har hängandes på magen, bebisen hör ljudet och kommer ihåg det efter födseln och kan typ bli lugn av det! googla på gravid-smycke så hittar du nog flera i olika prisklasser! Tor jag sett nån nånstans för 100-150 kr, men kan inte minnas var....
    Eller nåt annat litet till henne... Body shops oliv body butter kanske som de kan smörja in magen med?

Väldigt gulligt av dej iaf, hon kommer säkert bli jätteglad för vad du än hittar på! :)

• Miss Mii

en sån som Små fötter tipsar om menar jag! :)

• paxa

I förrgår när jag kom hem kom ett blombud från en kompis. Jag blev så glad. Jag lipade lite.

Fantastiskt trevligt!

• lewis

Ja, en sån är jättefin ju! Har ni några andra förslag på smågrejer som kan vara nyttiga/bra/praktiska att ha när man väntar bebbe? Tänker att ett sånt smycke kanske nästan är för mycket :)

• små fötter

Weleda (finns på hälsokosten, t.ex.) har ett jättesöt litet set med massageolja, havandeskapsolja och såna saker Glad Det är inte ens särskilt dyrt, runt hundralappen.

• Miss Mii

jag fick en liten reflex i form av ett spöke av en väninna att senare hänga på vagnen! Det är ju en jätteliten sak men jag blev jätteglad! Det är ju liksom tanken som räknas! Ett kort till skulle ju funka bra!

• Miamamma

En NAMNBOK...fick det när jag vänta min första av min syster och den lästes från pärm till pärm måååååååånga gånger

• lewis

Åh vilka bra förslag ni har! :) Tack!!

• Fröken Inga

Min kompis kom dragande med tre bodys i present när jag var i v. 8. Lite tidigt att köpa barnkläder men jag tyckte det var jättegulligt. Är så påfrestande att i början bli påmind om att inte köpa ditt och dat OM NÅNTING SKULLE HÄNDA. Man blir ju skitskajsen!

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
Svar på tråden Grattis till den som väntar barn?