• Lillellan

Min sambo skrämmer upp mig..

Det är min andra graviditet och är nu i v 39. man funderar ju en hel del på förslossningen så här mot slutet.

hade inga förväntningar eller var rädd alls när ja skulle få mitt första barn.
    Men den här gången har ja varit väldigt sjuk under så gott som hela graviditeten så att man oroar sig på ett annat sätt..
    Sedan är det min sambos första barn så han frågar massa konstiga frågor och berättar saker han har hört om andras förlossningar å så..

det skrämmer verkligen upp mig och när ja är ensam så funderar ja jätte mycket på det han säger och blir jätte ledsen och rädd..

någon som har nåt värmade att säga eller nån som vet hur jag på ett bra sätt kan säga till min sambo att det skrämmer mig..?

• Svar på tråden Min sambo skrämmer upp mig..
  • Maria40

Säg det rakt ut: "sluta med sånt, när du säger så blir jag rädd och det är inget jag behöver just nu!" Linda inte in det så han inte fattar vad du menar.

Vet inte vad jag ska säga för värmande men, det är klart det kommer gå bra för dig, du kommer ju även att ha experter (förlossningspersonal) runt omkring dig som hjälper dig på alla sätt.

• jessicolors

Håller med ovanstående - säg till han på skarpen, i klarspråk! Sina funderingar kan han ventilera med någon annan som inte ska föda hans barn. Han ska stötta dig nu, inte skrämma upp dig. Dumma karl!

Kan trösta dig med att jag var inte heller bra under min andra graviditet (havandeskapsförgiftning) och åkte in och ut på sjukhus under andra hälften av graviditeten.
    Men förlossningen gick väldigt bra.
    Eftersom det är kroppens andra förlossning brukar det nästan alltid gå lättare. Öppningsskedet blir inte lika långdraget, mindre smärta mm.
    Jag ska inte säga att det inte gjorde ont, det är ju ändå ett barn som ska ut, men överlag var min andra förlossning lättare - både fysiskt och psykiskt. Trots att jag också hade varit dålig innan.
    Det kommer att gå jättebra för dig.

Svar på tråden Min sambo skrämmer upp mig..