• Pixxxy

När blev ni "kallade" till Aurora?

Har fått en kallelse fixad från BM och även ett brev från Aurora innan jul där det stod att de hade fått den - och skulle kontakta mig för att boka en tid..
    Nu undrar jag lite när ni som gått hos Aurora (eller med annat namn) fick komma första gången?
    Har förstått att det är väldigt olika om man går en gång eller flera.

BF 16 mars v 30
  • Svar på tråden När blev ni "kallade" till Aurora?
  • charlie och novas mamma

Ja va där när ja var i vecka 32-33 nån gång.
    Ja behövde bara gå en gång. Man bestämmer tillsammans me BM, Aurora BM om man tycker att man behöver gå flera gånger efter den första.
    För mej räckte de bra med en gång, de va verkligen super!
    Lycka till!

Välkommen till världen Nova! 28/11-07
  • Pixxxy

Okej men när hörde de av sig om tid då? Ja fick du kallelse eller ringde de?
    Känns som 32-33 är helt okej men jag blir lite orolig när jag inte hört nåt.. får hoppas att det inte är många förlossningsrädda nu till våren helt enkelt;)

BF 16 mars v 30
  • Riskiflickan

Jag fick remiss skickad till auroramottagningen innan jul och de ringde mig, efter påstöttning från min BM, och bestämde tid i slutet på januari, är i v 26 nu. Känns kanon att få komma dit.

• Billabong

Jag sa till min BM att jag ville komma dit tidigt så jag fick en tid veckan efter rutin-UL, dvs i vecka 20.
    Var där två ggr med ca 3 veckors mellanrum - hade självklart fått komma fler ggr om jag önskat det.

• Pixxxy

Hmm tror jag ska höra med BM på måndag när jag ska dit och höra om jag borde ringa och tjata lite..

BF 16 mars v 30
  • Nadines Mamma

MIN bm pratar om detta...
    Kan nån bekriva vad man gör vid sånna möten och varför?

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Bebis BF 4/4 - 2008 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Billabong

Varför: Få hjälp att komma över sin förlossningsrädsla.
    Vad man gör: Pratar och ev. rundvandring på förlossningen.

n I LL I z skrev 2008-01-09 01:37:44 följande:
    MIN bm pratar om detta...Kan nån bekriva vad man gör vid sånna möten och varför?
  • Miss Lau

Jag fick komma första gången runt v.30. Innan så ringde aurora-bm hem och pratade lite. Jag var dit tre gånger själv och en gång tillsammans med maken.

• mamma28jul06

jag visste redan innan jag blev gravid att jag var rädd så jag började gå innan vi försökte bli gravida. Gick därefter varannan vecka.

• Jaylin

När jag var på inskrivningssamtal så ringde min BM direkt till Aurorakliniken och bokade in ett möte åt mig. Jag var där nu i v. 16 och ska tillbaka i v. 28 igen.

• Viggo och pyrets mamma

JAg ska dit i mitten av februari och har bf i slutet av april så det känns lagom för min del, känner att jag behöver komma dit men är kankse inte bland de räddaste som går till Aurora.

Svar på tråden När blev ni "kallade" till Aurora?