• Emmena

Hur mycket sömn är normalt?

Hejsan!
    Denna fråga ska kanske ligga på spädbarn...

Har en dotter som är 4 månader okorr och 2 månader korr...hur mkt ska de sova när de är så gammla? Tror att min dotter sover ungefär 20 timmar om dygnet...är det normalt?

• Svar på tråden Hur mycket sömn är normalt?
  • Skräpis

Så länge hon äter och går upp i vikt så är det ju bra men hör med din bvc om du är orolig. Kommer inte ihåg hur mycket sonen sov då men det var nog ungefär lika mycket, de har ju en del att ta igen våra premisar

• Misilo

Hej!
    Jag instämmer med den som skrev innan, att går barnet upp i vikt och verkar må bra annars ska det väl inte vara något konstigt. Barn har olika sömnbehov redan när de är bebisar har jag hört. Min lillkille är tre månader korrigerat och han sover ca. 15 timmar per dag. Men bara på natten är det lite mer sammanhängande och han vaknar till målen ungefär var fjärde timme och vill äta.

De sa på neo till mig att bebisen inte ska sova över målen när de är så små, för att de inte ska missa något mål.
    Hur är det med det för dig?
    Kram M

• Emmena

Jo nu har det visat sig att hon har haft en förkylning i kroppen men hon sover ganska mkt endå...men enligt bvc är det lugnt!
    Tack för svar!

• Bebbabus

E är född i v 29+1 och jag var väldigt orolig, när vi äntligen efter 3 månader på neo blev utskrivna, för min dotter sov 19-21 h per dag. Efter en vecka hemma var vi på återbesök på neo och jag förklarade att jag var orolig för E sov hela natten utan att äta. De nästan skrattade och förklarade att hon var så stor att hon klarade av att vakna och äta när hon behövde. E sov väldigt mycket första tiden hemma och det var tydligen helt normalt.

• Hej å hopp

Min lilla kille sov också nästan dygnet runt! Till oss sa de att det var helt normalt. Min son föddes i v.31. Jag fick väcka honom var 3e timme dygnet runt för att han skulle äta. Han hade dåliga "hungersignaler" så ´det var därför vi väckte honom.

Svar på tråden Hur mycket sömn är normalt?