• JennyochMira

Förlossning närmar sej,,orolig för barnet!!!

Jag e inte rädd för att föda. För ut ska hon Min stora fasa är att något ska gå fel under FL !!!! Nån mer än jag som känner så?????? Hemsk känsla detta!!!!

• Svar på tråden Förlossning närmar sej,,orolig för barnet!!!
  • PernillaWaxin

Jag är tvärtom jag ser fram emot min andra förlossning men har en kompis som är livrädd att föda. Den här länken är ett norkt program om barnmorskornas arbete under förlossningen och man får följa med många familjer på deras förlossningar det är jätteintressant kanske du också tycker det.
    www1.nrk.no/nett-tv/klipp/285193

• Anna Antonio

Du går inte ensam.. Men jag e dock rädd för förlossningen också... Sen finns denna stora rädslan för att nåt ska gå snett med knodd.. Men vi får hålla tummarna för varann.. När ska du ha?

• McIris

Jag kände iof inte någon rädsla men jag tänker såhär; jag känner inte dig men jag vet faktiskt ingen, varken vän eller bekant, där det hänt barnet nåt allvarligt under förlossningen. Dom har sån himla koll och är super noga och försiktiga.

Man läser skräckhistorier men det är därför det tas upp i media. för att det just är sensationellt. Självklart finns det alltid risker men tro mig, du är i goda händer. Och dessutom...när jag åtminstone var mitt under förlossningen tänkte jag bara på att få ut barnet och fokusera på att andas.

Lycka till! Kram

• JennyochMira

Jag har BF 31 januari..... du då?

Visst e jag lite orolig över själva förlossningen oxå,,,,,,,, Det e klart! Men mest över att nåt ska gå fel,,,,,,,,,,,,,,,,,

• Anna Antonio

Jag e beräknad den 26/2 så det e ett tag kvar.. Vill tiden ska gå fort... Vi får hoppas på att det går bra..  Å försöka tänka positivt..

Svar på tråden Förlossning närmar sej,,orolig för barnet!!!