• delfinen80

    Vill inte stödja sig på benet

    Var upp till sjukan igår för Dennis vill inte stå eller stödja/sträcka ut benet sitt.. Däremot så kryper han helt obehindrat. Doktorn var som ett stort frågetecken, precis som jag. Skulle återkomma idag om det inte har blivit bättre. Så idag blir det en till färd dit! Ska väl ringa snart. Men va 17 kan det vara? Han har inte ramlat eller så. och eftersom han kryper så kan han ju inte ha vrickat eller stukat knät eller så, för då skulle han ju inte krypa heller.. Någon som varit med om liknande?!?! Det blir inte bättre med alvedon heller! Men han verkar inte ha ont så länge han inte sträcker på benet. Skit skumt.. *hmmmm* Aaa jag blir tokig, jag som precis vant mig vid att inte vara på sjukhuset hela tiden!!! *gah*


    ♥Jag saknar dig så enormt brorsan, Varför gick du ifrån oss så tidigt?♥
  • Svar på tråden Vill inte stödja sig på benet
  • Söta Nasse

    min son gjorde likadant för ett tag sedan, men astrid lindgrens skickade hem oss då dem menade att han skulle ha mer ont när man kände efter ifall att något var fel.

    En vecka senare ville han fortfarande inte gå ordentlig benet, så när vi skulle till husläkaren för öroninflammation bad jag henne att även kolla på hans ben.
    Fick då remiss till röntgen och det visade sig att han hade en spricka i foten.


    ♥ En till pojke eller en tjej? ♥
  • Skusan

    Be de röntga hela benet, kan vara nåt man inte ser eller märker utan en röntgen. En spricka eller i värsta fall brutet någonstans.

  • Ninde81

    De va jag har erfarenhet av är att ibland kan barn få så kallad sellulitis just i benet.. och då vill inte barnet gå på benet..De behöver ju inte vara så.. och ibland fast föräldrarna inte sett de så kan barnet ha gjort illa sej och fått ex en spricka i benet eller ett brott.. så be läkarn kolla grundligt och om inget syns så be om en röntgenbild eller en remiss till barnläkare..
    Behöver ju inte vara nåt allvarligt heller..bara att han har typ växtvärk i benet eller nåt sådant..
    Meddela hur de går för er..

  • delfinen80

    Hon sa att vi skulle röntga idag om det inte hade blivit bättre.. Men skulle han kunna krypa tror ni om han har en spricka?? Det är inte foten som han inte vill stödja sig på, för det gör han med böjt knä!! Jag tror att det kan vara något med knät!


    ♥Jag saknar dig så enormt brorsan, Varför gick du ifrån oss så tidigt?♥
  • Ninde81

    Min kompis son kröp och han hade ett stort brott på underbenet..så barn e nog tåliga..

  • delfinen80
    Ninde81 skrev 2008-01-02 10:43:54 följande:
    Min kompis son kröp och han hade ett stort brott på underbenet..så barn e nog tåliga..
    å hjälp.  Stackars liten.. Hoppas att det inte är lika allvarligt här!!
    ♥Jag saknar dig så enormt brorsan, Varför gick du ifrån oss så tidigt?♥
  • Ninde81

    Han hade gips då i 6 veckor..han kröp med sitt gips..han var då 3 år..nej hoppas att de bara e växtvärk han har..

  • anne h

    De får kontrollera benet på alla vis, han kan ju inte berätta var det gör ont, förmodar jag?
    iaf är det så med min unge, har han ont så är det svårt att definiera VAR det gör ont,börjar bli bättre med den biten nu, som tur är.


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • delfinen80
    anne h skrev 2008-01-02 11:56:07 följande:
    De får kontrollera benet på alla vis, han kan ju inte berätta var det gör ont, förmodar jag?iaf är det så med min unge, har han ont så är det svårt att definiera VAR det gör ont,börjar bli bättre med den biten nu, som tur är.
    Nej precis han kan ju inte det!! Och de blir lika förvånade varje gång, eftersom han ju är 2 år!! *bläää* Räcka ut tungan Men jag har börjat vänja mig vid att få ta allt från början hela tiden!!
    Ninde81 skrev 2008-01-02 10:41:59 följande:
    De va jag har erfarenhet av är att ibland kan barn få så kallad sellulitis just i benet.. och då vill inte barnet gå på benet..De behöver ju inte vara så.. och ibland fast föräldrarna inte sett de så kan barnet ha gjort illa sej och fått ex en spricka i benet eller ett brott.. så be läkarn kolla grundligt och om inget syns så be om en röntgenbild eller en remiss till barnläkare..Behöver ju inte vara nåt allvarligt heller..bara att han har typ växtvärk i benet eller nåt sådant..Meddela hur de går för er..
    Jag har ringt och hon satte oss på en tid imorgon bitti. Hade vi åkt in idag hade vi fått sitta hela natten.. *vill inte* Det är tydligen väldigt fullt på sjukhuset nu! Men hon tyckte det var lite konstigt att inte läkaren kollade upp det lite bättre igår!! Inte lätt alla gånger.. :-/
    ♥Jag saknar dig så enormt brorsan, Varför gick du ifrån oss så tidigt?♥
Svar på tråden Vill inte stödja sig på benet