• Karisma

Arbetsbyxor för gravida inom industri??

Hej hopp,

En liten fråga, finns det speciella arbetsbyxor för gravida kvinnor inom industrin?

De byxor jag har idag kommer jag aldrig kunna ha under hela graviditeten. Alldeles för tighta i midjan.

Så vad använde du?

Tanken är att jag ska kunna jobba ända till BF, hur ont jag än kommer att ha.

Tacksam för svar /Kristina

• Svar på tråden Arbetsbyxor för gravida inom industri??
  • Majsan70

På mitt jobb har de hängslebyxor o vissa får dispans att använda mjukisbyxor har jag sett.

• kodoktorn

Jag jobbar iofs inte inom industrin men jag hade herrbyxor i D storlek på mig. Det var fruktansvärt fult men funkade.

• Karisma

Känns b ara inte som om jag vill ta på mig privata kläder på jobbet, företaget måste ju kunna beställa byxor åt mig.

OM det nu finns att beställa. Mga tjejer på verkstan i min ålder så de lär behöva fixa "problemet".

Hoppas det finns speciella byxor för gravida, men visst annars så får det väl bli i strl D.

Vet att jag kommer bli enorm om magen, blev det förra gången.

Kram K.

• Majsan70
    Karisma skrev 2008-01-01 18:38:29 följande:
    Känns b ara inte som om jag vill ta på mig privata kläder på jobbet, företaget måste ju kunna beställa byxor åt mig.OM det nu finns att beställa. Mga tjejer på verkstan i min ålder så de lär behöva fixa "problemet".Hoppas det finns speciella byxor för gravida, men visst annars så får det väl bli i strl D.Vet att jag kommer bli enorm om magen, blev det förra gången. Kram K.
    Jag tror helt enkelt att det är självvalt på mitt jobb för dem som har mjukisbyxor på sig. I andra fall löser de det snabbt o smidigt.
  • missteddy

hur stort går storlekarna upp i om det finns tex en dam 54 så klarar du dej säkert

• AlexandraLuleå

det är ditt arbetes skyldighet att se till att du får arbetskläder som passar dig, antingen så väljer du hängselvarianten, eller så finns det en annan variant som är precis som mammabyxor med resår i midjan osv, dom kunde jag ha från v 18 och fram till slutet!

/industritjej

• Karisma

Eftersom jag har strl 50 nu och den sitter tight så ät jag rädd att 54 inte ens räcker (finns nog större), vi har inte speciella byxor för kvinnor och män. Modellen är tight i midjan.

Tänkte att det var smidigast och lättast att arbeta med mammabyxor så det inte blir glipa vid magen. Jag måste helt enkelt ha arbetsbyxor käner jag nu, måste va slitstarka byxor.

Tack för svaren.

Kram K.

• Karisma

Alexandra: Minns du från vilket företag de byxora kom ifrån?, har försökt söka på internet, hittar inget.

Vill gärna ha lite kött på benen innan jag frågar om att beställa nya byxor åt mig.

Kram K.

• AlexandraLuleå
    Karisma skrev 2008-01-01 18:50:33 följande:
    Alexandra: Minns du från vilket företag de byxora kom ifrån?, har försökt söka på internet, hittar inget.Vill gärna ha lite kött på benen innan jag frågar om att beställa nya byxor åt mig.Kram K.
    har  ingen aning tyvär, dom ligger nerpackade i någon sopsäck i förrådet (flyttat för ett tag sedan)

men det borde inte vara så svårt för din arbetsgivare att ta reda på vart man kan köpa, kan inte skilja mycket på ett par sådana och på ett par vanliga byxor.

sen beror det lite på inom vilket område inom industrin som du skall arbeta, när det gäller mer heta arbeten och så måste du ju ha hängselvarianten.
  • Karisma

Jag arbetar som cnc-operatör. Sköter två flerop maskiner.

så grading, verktygsarbete, oljor och allt annat som finns.

Tack för svaren.

Får försöka prata med han som har hand om beställingar av kläder och se vad han kan fixa.

Vet dock att han är så jäkla snål så han tar fram vad som helst bara för att företaget ska slippa spendera pengar på mig.

Kram K.

Svar på tråden Arbetsbyxor för gravida inom industri??