• ShooShoo

Förstår han/hon dig?

Min man och jag är "nygifta". BLir snart 1 år i Januari. Vi har en 5 månaders son tillsammans. Båda är unga. Jag är 20 han är 22.
    Det som gör mig ganska ledsen är att han inte riktigt förstår mig. När jag säger något allvarligt så kan han bara skratta lite sött, eller bara vara tyst och titta och säga,"jo jag förstår".
    Men sen efter en stund är allt som bort blåst. och det värsta är att HAN förväntar sig att jag ska lyssna och förstå honom, vilket jag gör, men om han behandlar mig utan respekt, så vf ska jag?
    Har sagt till honom att jag vill prata allvar o sånt, men...han får inte rikigt dt in i skallen. Vi älskar varandra så otroligt mkt men ändå, så har vi detta "problem".

Vad ska jag göra för att han ska respektera mig, förstå och ta mig på allvar?

Ibland tänker jag attt han är ung, kanske inte har mognat rikigt än för att vi tjejer är lite före i utvecklingen, så då backar jag undan lite, men är det rätt tankesätt?

Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Förstår han/hon dig?
  • Grannen

Låter som ett ganska vánligt beteende hös en kille som är 22 tyvärr.

• MissXXX
    mumlin skrev 2007-12-31 20:02:52 följande:
    Låter som ett ganska vánligt beteende hös en kille som är 22 tyvärr.
    men men, behöve inte ha med ålder att göra. Herregud Räcka ut tungan
    Min man är 19 och inte alls sån..

Har tyvärr inget råd att komma med förutom att ta upp det om och om igen ch vara så tydlig och allvarlig som möjligt. Förhoppningsvis förstår han dig och tar dig på allvar :)
  • o0Misan0o

Min man är 23, men var "bara" 18 när vi träffades och han har aldrig vart så,vi har alltid kunnat prata och han försöker alltid förstå, så att säga på en gång att det beror på åldern kanske inte stämmer.

• Grannen

Som du säkert såg så skrev jag "ganksa vanligt", det är bara att gratulera till att din man är ovanligt mogen av sig. Generellt nsett så ÄR 19-åriga killar inte så mogna utan priotiterar andra saker än familjeliv.

MissXXX skrev 2007-12-31 23:55:30 följande:
    men men, behöve inte ha med ålder att göra. Herregud Min man är 19 och inte alls sån..Har tyvärr inget råd att komma med förutom att ta upp det om och om igen ch vara så tydlig och allvarlig som möjligt. Förhoppningsvis förstår han dig och tar dig på allvar :)
Svar på tråden Förstår han/hon dig?